Beste,
Op schema (zie link) staat een FAN MOTOR. dit is onderdeel van een kleine verplaatsbare Airco. Wat moet ik doen om de printplaat wijs te maken dat de motor er is. Momenteel werkt de compressor niet zonder de fan motor. Ik zou een apparte ventilator willen sturen zonder de interne motor. ( ik heb het geheel uitgebouwd)
Ik ken de symboliek bij de motor niet en ga dan ook niet proberen zonder kennis. als iemand mij hiermee (symbolen) kan helpden ook al supergoed.
http://www.infinia.be/th_FanmotorAC.jpg
Dank bij voorbaat
Andy
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Sandertje
Zo niet, dan toch!....GeoCaching can be a way of life....Why not? >> GeoCaching: Team SupeRare
Ik ben geen pro op dit gebied, maar op het schema kan ik niets ontdekken waarom de compressor niet zou draaien zonder Fan Motor.
Zit er iets mechanisch gekoppeld??
Ik kan ook niet zien wat het RELAY van de motor schakelt.
Daar zal het misschien iets mee te maken hebben.
Kun je de rest van het schema ook even plaatsen?
Dit is het volledige schema
http://www.infinia.be/th_IMG_0323.jpg
Er zijn zeker geen mechanische koppelingen.
Het ding is helemaal uitgkleed. Steek ik de motor bij op de print werkt, schakelt de compressor aan. Zonder motor niet en brand het warning ledje op de display.
Thx in elk geval al voor de antwoorden.
Als er een beveiliging is staat die iig niet op het schema.
Meer dan voeding gaat er niet naartoe namelijk
Misschien dat er vanaf pin 5 of 1 binnen de elektronica gecontrolleerd wordt dat er een stroom loopt of zoiets.
Kent iemand de symbolen. Ik zou een gewone FAN op 220 (dze is ook 220) willen aansluiten. op welke pins zou je die dan zetten. Wat doe ik met de rest.
thx,
Andy
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Als er op pen 1 of 5 al iets gecontroleerd zou worden, staat dat absoluut niet in het schema. De stroomtoevoer is op 3 relais- of schakelaarcontacten na rechtstreeks en zulke contacten "zien" niet wat er aan hangt. Er moet dus iets anders aan de hand zijn.
De gewone fan kan overigens tussen pen 1 en pen 5 (of eventueel 3, 4 en 5 doorverbinden afhankelijk van of hij wel gaat draaien op het moment dat jij dat wil), maar je verliest dan de mogelijkheid tot verschillende toerentallen.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (13%)]