brains
Special Member
Ik heb een oude aeg oko lavamat 6350 gekregen en na altijd goed gewerkt te hebben bij de oude eigenaar en bij mij heeft hij nu kuren.
Hij werkte normaal, pompen, centrifugeren, wassen etc maar laatst had ik een was gedraaid en bleef de klok op einde van programma "hangen", hij was bijna klaar maar het water was niet weggepompt. Ik heb de klok een paar keer gedraaid naar centrifugeren maar hij begon uit zich zelf rond te draaien naar een ander programma. Ik had het gevoel dat hij het programma niet goed pakte. Ik hoorde allerlei geklik van relais maar pakte het programma niet. Uiteindelijk pakte hij wel het programma centrifugeren en dat werkte weer prima. Is dit nog op te lossen? Ikzelf heb redelijk kennis van electro maar met wasmachines heb ik nog nooit gewerkt.
En ik zit een beetje krap bij kas nu dus reparen zou fijner zijn dan een nieuwe moeten kopen.
Behalve die ene keer toen ik klein, jaar of 10, was. Toen heb ik op mijn verjaarddagsfeestje met mijn vrienden er eentje helemaal gesloopt. 
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
het wolwasknopje niet instaan toevallig ? anders eens de zeef schoonmaken , ook wil soms wil de pomp niet meer lopen door rommel in de zeef of bij hoge temperaturen slaat hij vast en moet er een ander pompje ingezet worden . dit komt meestal voor bij 70 en 90 graden wasjes , lager werkt hij wel dan .
als dit het niet is kan er nog een spoor op de print van de timer los zitten , even solderen en gemaakt .
brains
Special Member
Het zeefje schoonmaken, nog niet aan gedacht. Het is in ieder geval altijd handig om het te controleren.
De was die ik draaide was op 40 graden.
Ik heb nog geen wasmachine open gehad, ik weet niet of ik "makkelijk" bij de pcb van de timer kan komen, mocht iemand een service manual hebben dan heb ik die graag. Dan kan ik de pcb eens controleren.