Op 24 juni 2010 18:46:06 schreef Jim Cramers:
zie dit topic over usb http://www.circuitsonline.net/forum/view/85684

Snap het punt niet goed. Dat terimins ouderwets zijn? Dat je moet electronica solderen om erbij te horen? Het doet wat het moet doen. Het woord pc is meerdere keren gevallen in dit draadje en ik had besloten deze weg te volgen zonder afbreuk te willen doen aan alle andere mogelijkheden die aangeboden geweest zijn. Ik hang nu probleemloos 5 a 6 USB apparaten aan een uSBhub met eigen voeding en het werkt al enkele jaren feilloos zo.

Of mis ik iets?

Steve

Ik zal die thread voor je samenvatten, want het is een hele lap.

Jim maakte (voor een praktijk-afstudeerproject voor civiel ingenieur) op verschillende manieren radiootjes kapot in de hoop dat er dan interessante geluiden uit kwamen.

Kennelijk ontevreden over het resultaat, martelt hij nu moederborden door lampen op de USB poort aan te sluiten - wel te verstaan met, achtereenvolgend, ALLE combinaties van steeds twee van de vier gekleurde draadjes die hij in het kabeltje aantreft.

Op de éne computer kreeg hij het lichtje al eens aan het branden, op de andere dan weer niet. En nu denk ik dat hij je in zijn, zo verkregen, rijke ervaring wil laten delen. ;)

Verhelderend!

Je moet geen student ciciel dinges zijn om te weten dat je daar je USB poorten mee kan opblazen en je moederbord (als die eraan vast hangt) er als 'Kentucky Fried chicken' kan gaan uitzien ;)

Daarom voorzie ik mijn USBhub ook altijd van zijn eigen voeding als er veel apparaten aanhangen die gevoed worden via USB zoals een webcam. Nu webcams zijn gemaakt om aan een USB slot te hangen, laat ons zeggen lampen nie :)

Steve