Heb een probleem met een AEG Lavamat 72700. (13j oud)

De pomp is onlangs enkele malen verstopt geraakt door de beugel van een BH. Deze is er ondertussen uitgehaald waardoor de machine meerdere weken normaal draaide.

Vandaag opnieuw panne.

Nu lijkt het of de programmas in de knoop liggen.

Indien de knop naar links gedraaid wordt op "kort centrifugeren", "centrifugeren" en "pompen" verschijnt er niets op het display. Als je nog een stap verder draait wel, en als je dan terugdraait blijft het display werken.

Als je de knop rechtsomdraait tot aan bvb "pompen" dan werkt het display wel.

Echter kloppen de programma's langs geen kanten.

Op "pompen" geeft hij 14min aan. Nadat hij begint te pompen wordt er nadien ook water toegevoegd.
Voor de andere programmas klopt de tijd niet.

In het algemeen zie ik dat het pompen en aanvoeren van water werkt. De trommel draait ook met regelmaat. (door de programma knop in diverse standen te zetten en dan te starten)

Ik heb de print van het frontpaneel en deze van de programmaknop bekeken maar zie niet direct slechte soldeerlassen. (ik zou alle solderingen eens kunnen bijsolderen, maar dacht even polsen op het forum). Connectors lijken goed te zitten.

Iemand die mij kan helpen?

Alvast bedankt,
Carlo

als aanvulling, geen foutcode op het display.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (2%)]

Lavamat's hebben toch echt vaak slechte solderingen rond de programma knop. Soms niet direct zichtbaar.

Kijk ook even naar de elco'tjes op diezelfde print. Vaak United Chemicon , die willen ook wel eens roet in het eten gooien met rare fouten tot gevolg.

Dominic