pa3gws
Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Als je voor een redelijke prijs en voor kleine feestjes iets wil kopen kijk dan eens hier.
www.waw.nl en www.highlite.nl zijn beide importeurs/groothandels.
Maar er zijn winkels genoeg die de spullen kunnen leveren.
Je kunt altijd proberen je geld terug te vragen, maar strikt genomen ben je niet opgelicht. Je hebt betaalt voor een versterken van 2x900W PMPO en die heb je. PMPO is een compleet waardeloze en nietszeggend iets. Als er stond 2x900W RMS, dan ben je wel opgelicht. Want continue komt er uit dat nieuwe tuig minder dan uit je oude 40W philips.
Als je voor 1 feest geluid wilt dat deftig is, huur je dat toch. Dan moet je je niets aantrekken van dingen waar je niets van kent.
Gewoon Klaas
Henry Rolls (van Rolls- Royce): "The quality remains long after the price is forgotten,"
staat er niet 2 dehands wat leuks vam eem goed merk te koop?
ik kan het niet voor je zoeken want van muziek merken heb ik geen verstand ik weet alleen dat een merk wat honky tonky of ching schang lijkt waarschijnlijk niet veel goeds is
Piet elektro
zonder prutsen kom je nergens!
Heb je bij het aansluiten van de speakers wel gelet op de juiste polariteit van de speakers?
Dus aan beide kanten + op + en - op -?
Als beide speakers namelijk verschillend ten opzichte van elkaar aangesloten zijn krijg je ook een soortgelijk effect.
En als je de speakers nu eens aansluit op je Philips setje, hoe klinkt het dan?
Zoals al eerder gezegd zijn deze speakers absoluut niet geschikt voor een rampestampfeest.
Als ik je naam zo lees zal het op het gebied van lage tonen enorm tekeer gaan. Iets wat deze kastjes in no-time doet uitfikken..
ik denk dat ik de juiste polariteit heb gedaan ik heb de rode uitgangen van de versterker aan de rode ingangen van de boksen gemaakt en hetzelfde voor zwart
ik had ook de boksen aangesloten op de philips versterker en dit ging een stuk harder en ook de balans treble bas was veel beter nog een klein beetje teveel treble maar dat was makkelijk weg te regelen met het mengpaneel
wel vanaf een bepaald volume begon de bas nogal hard te vervormen terwijl de meter nog lang niet in het rood stond maar ongeveer halfweg het is een soort flop knars flop knars geluid ik kan het moeilijk beschrijven
ik wil eigenlijk vooral goed geluid op mijn kamer als dat te gebruiken is op kleine feestjes is dat mooi meegenomen maar als je dan heel duur en veel te zwaar materiaal moet hebben is gewoon in de kamer ook al goed
ik heb er wel een 600€ aan te besteden ofzo
Mengpaneel in het rood betekent niet dat je je versterker verder uit kan sturen 
De signaalniveaus komen zelden overeen. Daarvoor heb je op een goede versterker een gain/level knop zodat 't rood van het mengpaneel overeenkomt met het oversturen van de versterker.
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Dat geluid doet sterk denken aaneen spreekspoel, die ergens tegen aanloopt (het einde van de luchtspeet, denk ik)
Lijkt me eerder een versterker die clipt en dat zou goed kunnen als ik het verhaal lees. Hij sluit nu zijn "zware" boxen aan op een kleine versterker, dat is vragen om problemen.
Als ik de TS een hint mag geven, gebruik die 600 euro om een deftige geluidsset te huren. En van de overschot kan je drank kopen.
Fuzzbass
Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com
De avatar van Tidak Ada vat mijn verhaal goed samen, dus het verhaal laat ik maar gewoon weg. 900 W PMPO met een 20 W adaptertje...
big bang
Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
PMPO: Pech: Meer Power en toch Oorverdovend stil. 
Een eenvoudige regel: PMPO en andere krachtkreten komen alleen voor bij versterkertjes en luidsprekertjes waar je in een wijde boog moet omlopen omdat ze tot en met opgefokt zijn door marketing terwijl hun echte specs niet vermeld worden omdat ze belachelijk zijn.
Echte apparatuur herken je gemakkelijker, die hebben geen PMPO opgave, die houden zich niet met zoiets bezig.
Ze zouden bij wet moeten verplichten een RMS vermogen op te geven en gemeten onder welke omstandigheden, en bij wet verbieden PMPO en andere onzin te vermelden.
- - big bang - -
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Toen ik mij met versterkers bezig hield was er al discussie over vermogen.
Dit werd gedefiniëerd als het vermogen van een sinusvormig signaal van 1kHz bij een totale vervorming, kleiner dan 0,1% over het hele audio frekwentiegebied (ik meen te herinneren dat daarvoor 16 Hz - 22 kHz -3dB werd genoemd), in een gegeven imedantie, indertijd 8Ω.
De term RMS vermogen, piekvermogen en muziekvermogen (wat voor soort muziek!!) werden toen al als reklame bombast gebezigd, evenals de "DIN HiFi norm" De laatste ging uit van 1% vervorming zodat bija iedere tafel radio het predikaat HiFi verdiende 
PMPO is van na mijn tijd en ik weet niet wat dat eigenlijk betekent. De getallen zijn nog groter dan mij het z.g.n. piekvermogen 
Kan iemand de term PMPO juist verklaren?
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Er wordt altijd gezegd dat PMPO het vermogen is dat geleverd zou worden als je de volledig geladen voedingselco over een luidspreker van 0 ohm zou ontladen, maar waarschijnlijk moet je die waarde nog vermenigvuldigen met 2e paasdag en de waterstand in het Panamakanaal gedeeld door het aantal gearresteerde Somalische piraten dat uiteindelijk in enige relatie staat tot een cafetje in Sneek.
Tidak Ada
ontladen vermogen over een weerstand van 0 ohm, dat zijn ideale condities.
P = U x I
U = I x R
U = I x 0
Umax weten we, staan op de adapter......
I mag je raden, alleen P uitrekenen is zo verrekte lastig
Tidak Ada
even wat anders.
je wou ze ook gebruiken als nieuwe speakers op je kamer. waarom zou je daar pa spullen voor willen gebruiken? pa spul is gemaakt voor veel volume met (meestal) niet echt belang in enorm goede geluidskwaliteit.
voor op zo'n kamer moet je gewoon goede 'thuis-speakers' nemen. Als je ze ook voor op je comp gebruikt en je wil 5.1 dan is de logitec z-5500 een hele mooie.
Maar pa voor thuis is een slecht idee (naar mijn ervaring).
en er is altijd een reden voor een hele lage prijs. goed pa spul is duur. ik ben ook wel eens de fout in gegaan met het idee van 'mooie lage prijs' maar naderhand was het meestal niet zo mooi als het leek.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Ik snap dat nooit zo.. Behalve voor muizen (want die zijn uitstekend) valt Logitech voor mij in dezelfde categorie waar bijna alle -tech merken in vallen. Matig tot zelfs redelijk goed, maar nooit top. Een surroundsetje van een traditionele audiofabrikant is vaak (niet altijd, dus kijk uit!) beter, maar als je de eis voor surround niet stelt, kan je bij de kringloopwinkel vaak uitstekende losse versterkers en (mooie grote) boxen vinden. Voor een paar tientjes.
Overigens schijnt PA wel steeds beter te worden, hoewel het natuurlijk niet gemaakt is voor normale huiskamervolumes.
Ik denk dat ik in geval van de TS toch voor huren zou kiezen, dan ben je in 1 keer van het uitzoekwerk en gezeik af. En voor op z'n kamer komt hij met z'n Philips setje nog heel ver.
Gewoon Klaas
Henry Rolls (van Rolls- Royce): "The quality remains long after the price is forgotten,"
Op 25 juli 2010 18:36:34 schreef maartenbakker:
Ik snap dat nooit zo.. Behalve voor muizen (want die zijn uitstekend) valt Logitech voor mij in dezelfde categorie waar bijna alle -tech merken in vallen. Matig tot zelfs redelijk goed, maar nooit top.
het is ook een zeer goed merk voor stuurtjes voor aan de computer.
edit: sorry voor de off topic
big bang
Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
Op 25 juli 2010 18:19:39 schreef Tidak Ada:
U2
--- = P
RAls R=0 en U=12
krijg je:
122
----- = P
0144
----- = ∞W
0
Ja, en deze ook nog:
P=I²xR
P=I²x0 dus P=0
Das de andere kant van het verhaal. 
Overigens snap ik de uitleg van maartenbakker ook niet goed:
Op 25 juli 2010 17:51:15 schreef maartenbakker:
Er wordt altijd gezegd dat PMPO het vermogen is dat geleverd zou worden als je de volledig geladen voedingselco over een luidspreker van 0 ohm zou ontladen, ...
Een luidspreker van 0Ω maakt de zaak nogal gecompliceerd, enerzijds kan je in zo'n supergeleidend ding geen vermogen kwijt, en anderzijds zouden ze dan beter spreken over de 'lading' van de elco dan van 'vermogen'.
Soit, het maakt niet uit, de term PMPO (Peak Music Power Output voor Tidak) is weinig woorden waard, omdat elke marketing boy het anders opgeeft en hanteert.
- - big bang - -
maartenbakker
Golden Member
Mijn uitleg was wat gechargeerd, maar als er ueberhaupt al iets wordt gemeten of berekend moet je wel echt richting kortsluitstromen (misschien niet de speaker maar dan toch de grootste piek die je er doorheen zou kunnen jagen gedurende een paar milliseconden) denken en niet richting iets dat in de buurt komt van wat in het normale gebruik mogelijk is. Met alleen clippen kom je al zelfs niet in de buurt, want dat houdt de voeding niet vol.
Sparks
mijn werk is zo geheim dat zelfs ik niet weet waar ik mee bezig ben....
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
pmpo : peak marketing power output
pimp my power output
en muziek die te weinig 'stampt' .. is dit een nieuwe audiofiele definitie/ deze heeft een heel brede wollige klank vooral in het hoog maar in het laag stampt ie te weinig ... zilversoldeer toevoegen en snake oil smeren...
joopv
Golden Member
PMPO specificaties worden vrijwel overal belachelijk gemaakt. Dat is ergens wel jammer, want ik denk dat een - onderling vergelijkbare - specificatie van te kunnen leveren piekvermogen gedurende een bepaalde tijd / dutycycle enz. wel degelijk nuttig zou kunnen zijn.
Muziek is nu eenmaal dynamisch van karakter. RMS is weliswaar simpel te berekenen en onderling te vergelijken maar het doet geen recht aan het karakter van de meeste muziek. Niet iedereen houdt van dit soort muziek.
Je gebruikt je versterker niet om een verwarmingselement te voeden. En het is onzinnig om (de voeding van) een versterker te ontwerpen voor een bepaald continu vermogen als je al zeker weet dat dat vermogen maar 5% van de tijd geleverd hoeft te kunnen worden.
@joopv.
OMG je gelooft toch niet serieus dat er ook maar iets van waarde aan de PMPO specs zit, buiten een leuk verkooppraatje. 
Zouden ze met auto's moeten doen.
Ja ja meneer,
U kijkt hier naar de nieuwe Suzuki Alto met hiepermoderne 0,8 liter motor.
Hoeveel vermogen vraagt u?
Nou maak u borst maar nat, dankzij het zilveren hyperionen injectie systeem heeft de motor een PMPO van wel 4000pk 
Op 26 juli 2010 02:57:41 schreef free_electron:
pmpo : peak marketing power output
pimp my power output...
Pre Mortem Power Output
Op 25 juli 2010 17:33:54 schreef Tidak Ada:
Kan iemand de term PMPO juist verklaren?
Nee, er bestaat geen gestandariseerde rekenmethode, tenminste niet een die iedereen gebruikt.
Het gaat geloof ik over het absolute maximum gedurende milliseconden. Ofzo....
Op 26 juli 2010 10:02:27 schreef vladimir kalasnikov:..het zilveren hyperionen injectie systeem.
Die mag je idd niet onderschatten!