hallo ik heb hier een cocacola koelkast en die lekt water langs de boven kant van de deur
nou heb ik net boven op gekeken en zie een bak staat waar waterin zit is dit normaal of mag daar geen water instaan
http://www10.speedyshare.com/files/23707261/download/waterbak.jpg

zit er geen gaatje in het midden van die bak die verstopt zit.
Zo dat het water niet afgevoerd kan worden.
mvg danny.

hallo danny
ik weet niet of dat daar water in mag staan ik heb geen slangetje gezien in de koelkast of buitenkant

mvg arno

Gewoon eens uitdrogen en proper maken zo dat ge meer kan zien.
Die bak moet er toch voor iets op staan.
Mvg danny

zal eens ffe proberen m droog te krijgen bedankt voor de info

mvg arno

Bij een normale koelkast zou dit naar een bakje op de compressor moeten gaan. Dit wordt dan warm zodat het water verdampt.
is dat bij zo'n kast ook niet het geval?

@teunhaperen
ik heb er helemaal geen verstand van zou dat betekenen dat die kopereleiding in het water moet liggen die er loop die gaat naar de zwartepot toe er loop er een die gaat van de bovenkant naar de onderkant en er zit daatr wel een soort voetje op maar liggen nu boven de bak
http://www.speedyshare.com/files/23707496/1.jpg

volgens mij is er daar iets verplaats zodat het condenswater niet meer zoals teunhaperen zegt het water niet meer weg kan naar de compresor om daar te verdampen.
@radiolenb.ge vermeld dat er een soort van voetje boven de bak licht in er geen plaatsje voorzien waar deze in kan geschoven worden.
En wat hangt er aan dat voetje.
Spijtig dat de fotos niet duidelijk zijn.
En ge meld ook dat hij water lekt.
Waar lekt hij water.
wel vreemd als ik goed zie staat de compresor boven op de frigo of zie ik verkeerd.
Mvg danny.

ik denk dat ik de oorzaak heb gevonden
de kopere leiding waar die voetjes aan zitten word heet en hangt boven de bak ik heb nu een steen op die leiding gelegd zodat die leiding in het water ligt zoals teun al lichterlijk vermelde zodat het water kan verdampen
het water lekte via de deur omdat de bak overliep omdat het niet kon verdampen
ik heb de bak niet hellemaal leeg gekregen maar dat zal dan wel verdampen hoop ik
jullie horen later nog of het heeft geholpen
iniedergeval bedankt voor de hulp ik denk dat het zo opgelost is
ik weet alleen niet of ze alle 2 de leidingen erin moeten durf niet teveel spanning op die leidingen te zetten

Dat is normaal, op de verdamper onstaat condens dit water word opgevangen in de bak die je ziet, de uitgaaande compressor leiding word warm, en loopt door deze bak, het gas koelt en condenseerd, en het water verdampt.

de leidingen moeten zo vlak mogenlijk op de bodem van de bak liggen.

buigen kan, maar ruime bochten maken, zeker niet knikken !

die steen is een oplossing, maar niet erg higienisch

Maar zijn het 2 warme buizen of is het 1 warme en 1 koude?
Indien 1 koude zou ik denke dat deze niet in het water moet?

de leiding wordt nou niet meer heet
is het slim om te proberen het water wat er staat weg te halen of gewoon even een paar dagen afwachte
mvg arno

nee water juist laten staan, en weg halen heeft weinig zit, als het goed is loopt de bak van zelf weer "vol" , het is een soort continu proces, en komt nieuw water in de bak en een deel zal weer verdampen, water eruithalen maar hem alleen maar minder efficient

oke bedankt voor de antwoorden zal het eens week afwachten of het is opgelost nu
allemaal harstikke bedankt voor de hulp

mvg arno