Ik heb de motor van de wasmachine gedemonteerd
De motor weigerde zomaar ergens in het programma
Nu vraag ik mij af of de tachogenerator misschien kapot is
Weet iemand hoe of je dit kunt controleren
Als ik de weerstand meet is deze in stilstand 137 ohm
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Motor kun je simpel met een 12V accu testen, dan moet uit de tacho een spanning komen waarvan de frequentie afhankelijk is van het toerental.
Mijn ervaring is dat in 7 van de 10 gevallen de elektronica defect is, en in de overige 3 de koolborstels, bekabeling of een mechanisch defect.
Als de tacho kapot is dan gaat de motor juist veel te snel draaien (zij het dan heel kort, daarna zou de elektronica moeten ingrijpen).
137 Ohm is voor die AEG's normaal geloof ik. Bij een defecte tacho meet je meestal oneindig.
Schroef toch eerst de koolborstels maar eens los, in mijn ervaring zijn 80% van de niet-draaiende motoren te wijten aan versleten koolborstels...
Ik wil jullie bedanken voor de reactie
Na veel zoekwerk heb ik hoop ik het euvel gevonden
Op de printplaat waren een aantal soldeersels gescheurd
Deze heb ik gesoldeerd en hij doet het weer goed
Tenminste met een proefwasje
Even een gratis schopje, Welke errorcode gaf hij? C9 of C6? Beiden hebben iets met de elelctronica te maken.
Ondanks dat het gemaakt al is is het toch wel handig voor mensen die toevallig dit topic tegenkomen. 
[Bericht gewijzigd door Wasmachinemann op (33%)]
joepertje.
Onze wasmachine blijft soms ook staan en wilde dan niet verder.
Ik heb van de monteur gehoord dat ook onze print voor reparatie gesoldeerd is .
Weet iemand of dit een AEG kwaal is ?
Want na de reparatie laat de wasmachine het af en toe weer afweten
Wasmachinemann.
Hoe lees ik de code uit?
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
die code's geeft hij als de storing optreedt in het display , doet hij dit niet dan is er iets anders aan de hand .
Een kick met een reden: http://www.meolease.nl/AEG_wasmachine_foutcodes.htm
Daar staan alle Electrolux gebaseerde errorcodes, Van C0 tot E00.
Staat ook in hoe je in de service modus moet komen om errorcodes uit te lezen en om een beetje te klooien zonder onbalans sensor en degelijke, Kortom: Alle veiligheidssystemen zijn uit in dat systeem behalve de aarde LOL.
[Bericht gewijzigd door Wasmachinemann op (44%)]