Goedmiddag iedereen.
Ik heb hier een zelfbouwversterker staan, 2 keer 150 watt.
Nu neemt elk kanaal max. 4 ampere in de plus en min-lijn.
Dat zou dus 8 ampere maximaal zijn wat er kan lopen.
Er zitten in de plus en de min lijn 1 keer 10000 uF elko's in.
Zou dit genoeg zijn? Ik had hem gisteren namelijk in de tuin aan het spelen, en bij een paar dikke dreunen in een liedje viel de muziek een fractie van een seconde uit.
Misschien moet ik er dus wat capaciteit bijplaatsen?
Ofzou dit niks helpen?
mvg, Oane
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
je had er een cdspeler aanhangen ? die slaan weleens over met goede bass op dezelfde tafel staande boxen . maar 2x 150watt rms is wel wat veel voor 10.000uf dat zou best 15.000 mogen zijn . maar echt uitvallen onder een piek ligt niet aan de elco's maar aan de beveiliging die inschakelt , of het eerder genoemde .
okee testman bedankt. ik heb hier nog een setje 10.000 microfarad liggen, die er maar eens bijprutsen. Ik had er overigens een ipod aanhangen. Die kunnen niet overslaan dacht ik?
Zou idd weleens de beveiliging kunnen zijn geweest. Er zit een op die vertraagd inschakelt en eentje die reageert op dc spanning dacht ik. Ik had dat schema van http://sound.westhost.com/project33.htm gebruikt.
Die reageert idd op een dc offset spanning.
Dus heb ik de versterker waarschijnlijk overstuurd.
Fuzzbass
Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com
Als de trafo en brugcel de elco's snel genoeg kunnen bijladen, dan kun je wel iets meer vermogen uit de versterker persen met grotere elco's, maar da's hooguit 1 dB winst. Maar als je met oversturen de DC-beveiliging aanspreekt, dan was je met ietsje meer dan 1 dB aan het oversturen.