Sony tuner ST-J300L: Reset zich ongewenst

Ik zoek wat bijstand over het volgende:

Deze tuner speelt prima en zenders zijn goed in te stellen, de back-up accu is nieuw, wat is nu het probleem?

Zodra de tuner in stereo/mute staat ingesteld (normale modus dus) dan treed een ongewenste reset op (waarbij alle ingestelde kanalen weer uit het geheugen gewist worden en ontvanger weer in mono komt)
dit gebeurt op de volgende manieren:

1. het omschakelen naar MG en LG en dan weer naar FM, dan dus reset.
2. bij uitschakelen v/d netspanning en weer inschakelen, ook reset.

Dit resetten gebeurt niet als de tuner op mono staat, dan blijven alle zenders in het geheugen staan bij uitschakelen al duurt het dagen.

MPX IC is de LA3401 en de microcontroller is de TC9306F.
De back-up spanning meet ik in de uitstand v/d tuner tot aan de microcontroller.

iemand een idee?

Wat voor backupaccu zat erin en zit er nu in?

bij sony gok ik op een memorycap . die zijn soms nieuw ook niet goed door het liggen op de plank in de winkel .ik heb apparaten gehad die geen zenders vastgelegd konden krijgen met een slechte cap erin .

ook kan je signaal net te zwak zijn om stereo te ontvangen , en meerdere tuners houden mono of stereo niet vast met zenders in het geheugen zetten .

Voedingselco's vervangen. ;)

Serieus. In vrijwel alle consumentenapparatuur wordt zwaar bezuinigd op de voeding en de elco's gaan er altijd als eerste aan.

Accu of memorycap geven dergelijke problemen niet.
Idd even naar de voeding kijken.

Ik dacht aan een verkeerd type (in geval van een accu een te lage spanning bijvoorbeeld) of aan doorgerotte spoortjes eronder, maar de voeding is ook een prima kandidaat.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (21%)]

Daar zit wat in Maarten.

Wat voor backupaccu zat erin en zit er nu in?
Een CR 2025 zat er in en zit er nu ook weer in.
Spanning 3,2 V gemeten in circuit, en geen doorgerotte spoortjes.

Signaalsterkte is zeer ruim voldoende, en de zenders worden ook opgeslagen, geen enkel probleem daarmee, maar zoals ik al schreef: bij uitschakelen en band omschakelen wordt pas het geheugen gewist.
Als ik bovenstaande niet doe blijft blijven de zenders gewoon geprogrammeerd staan en in mono kan ik ook gewoon uitschakelen en blijven ze er na dagen nog netjes staan.

Hoewel de voeding er redelijk uitziet, 1000 microfarad voor een tuner lijkt niet krap, met daarna een combi-spannings regelaar voor 5V en 15 V, zal ik daar toch maar mee aan de gang gaan.

Ik hoop maar dat het niet in de microcontroller zit.