Dag,

Ik heb laatst al mijn audio uit mijn auto gehaald, het betreft een JVC usb radio, 2 JBL t696 limited speakers 500 Watt piek 150 RMS, JBL Sub 1600 Watt piek 550 Watt RMS, Axton versterker monoblok 420 Watt RMS, Axton 2 kanaal versterker 2× 105 Watt RMS, een Condensator en nog alle kabels die nodig waren voor in de auto.

Mijn vraag is of er een manier is om al die audio in mijn huis te kunnen aan sluiten?
Wat heb ik allemaal nodig of moet ik aan passen?

Groetjes,

Een accu en wat kabels? Of een stevige voeding, dat zou voldoende moeten zijn...

Wat voor een soort accu? want mijn auto accu is wel sterk genoeg maar dan moet ik een dynamo kopen en ik ga niet op een trim fiets om alles te weer bij te laden haha:P

Wat voor een kabels? want ik had des tijds 1 kabel direct van de auto accu naar een verdeel blok waar 2 kabels uit komen, 1 naar de 2 gang versterker de ander naar de condensator en direct naar het monoblok (andere versterker) vanuit de 2 kanaal had ikgewoon mijn speakers, en van uit de monoblok een kabel naar mijn sub.
(Beide versterkers hadden een massa punt in de auto en beide versterkers hadden een remote kabel naar de radio en natuurlijk tulp kabels) Ik heb alle kabels nog, mijn vraag dus hoe kan ik ervoor zorgen dat ik vanuit dat eene accu kabel alles weer kan voorzien met stroom?

Kan hij niet in het stopcontact? of hoe zou ik een accu moeten bijladen terwijl hij speelt?

Voor de prijs van een geschikte acculader koop je ook een fatsoenlijke audioset voor in huis.

gebruik de zoek funtie op het forum, vraag is al heel vaak voorbij gekomen.

Ik heb mijn autoradio ook ingebouwd in huis.

Heb dit met een ringkern-transfo en gelijkrichter 10A gedaan, werkt perfect.

Het enige dat niet werkt is ontvangst voor de radio

Waar kun je zulke dingen aanschaffen en hoe moet je die installeren :P

Als ik het niet kan aansluiten zet ik alles op marktplaats maar heb liever dat het me wel lukt:P

Groetjes

Tel alle continuvermogens van je versterkers en radio bij elkaar op. Delen door 13,8. Dan weet je hoe zwaar je trafo moet zijn... En dan houd je nog geen rekening met het rendement van de versterkers - met wat geluk zal het niet stuk gaan doordat het niet continu het maximale vermogen trekt.
Met een 10a voedinkje red je dat niet. Het gaat duur worden.

Voor 50 euro heb je een nette set huiskamerspeakers (zoek hier even rond voor een goed merk...) en voor nog eens 50 euro een nette versterker. Een 50A trafo (snelle gok) kost erg veel...
Vergeet ook niet het werk dat je aan het kasten ontwerpen (simuleren met winisd!) en bouwen.

Hoi,,

Als ik naar je apparatuur kijk heb je aan een netvoeding van 12 Volt bij 10 Ampere niet genoeg.

Een aparte 12 Volt accu met acculader is dan ook een optie.
Of een zware 12 Volt netvoeding min. 15 Ampere ,liefst meer ampere.

Netvoedingen in deze orde zijn niet goedkoop , kijk eens op marktplaats of zo.

Gebruik geen pc netvoeding want dat werkt niet lekker.
Zelfbouw netvoeding zonder de nodige kennis is sterk af te raden.

bert.

zo te lezen kost het me nog al een boel geld en een hoop kennis:P Ik wil er liever geen geld meer aan uit geven want het heeft me al zat gekost, ik zou er nog maximaal 100 euro aan uit geven voor een accu ofzo maar niet meer! dan zet ik het liever op marktplaats haha:P

Had niet gedacht dat het zo moeilijk en ingewikkeld was :P

Groetjes

Er zijn wel gestabiliseerde voedngen van 13,8V/25A te krijgen van ronde de 100-150 euro en daar kan je wel mee uit de voeten. Het volledige uitgangsvermogen zal je thuis toch niet gaan gebruiken, max. opgenomen stroom dus ook niet.
Rob.

Zonde van je geld, en aan de speakers heb je sowieso al niets.

Veel mensen zien de hoge watts in de auto audio wereld en vergelijken dat met de misschien duurde HiFi thuis audio wereld.

Iets wat in de auto prima klinkt gaat thuis meestal niet werken.

Wat moet je bijvoorbeeld met 2 ovale JBL hoeden plank speakers thuis in een kistje?

Een subje uit de auto zal wel prima gaan thuis, maar een 12VDC versterker voeden uit het net is wel een opgave. 420 Watt zal een stroom van een 40-50 ampere trekken, dit gaat nergens over natuurlijk als je 230VAC voor handen hebt.

Wil je beuken zoals in de auto dan heb je een PA versterker nodig met een paar goede speakers.

Als je daar je JBL T969 op aansluit dan gaan ze in rook op omdat deze prima hard spelen in een kleine ruimte en dan dus zeer hard en onvervormd klinken.

Verkoop de boel en vaag je af wat je thuis wilt en schaf daar iets voor aan.

Nou ik wil de installatie in mijn kammer in bouwen, zo groot is mijn kamer niet en ik heb mijn JBL speakers niet los maar in eigen gemaakte boxen, zelfde met de subwoofer, die zit al in een kist.

Zou het dan wel kunnen?

Ik zou geen moeite ervoor doen...
Lekker verkopen, en iets fatsoenlijks er voor terugzoeken.

[Bericht gewijzigd door Ledlover op (48%)]

hmm waar heb ik deze vraag eerder gehoord. gister avond misschien ;)

gewoon verkopen die hap zoals ik gisteren al zei.

Auto-spul is niet erg geschikt voor in huis, maar als het per se moet kun je proberen een computervoeding te gebruiken. Die dingen geven misschien een beetje storing, maar dat maakt weinig uit..

Voor goed geluid voor weinig geld moet je gewoon een tweedehands setje op marktplaats kopen.

zo'n computer voeding is echt smerig. maakt echt heel veel storing en dat hoor je echt duidelijk. ik heb het ook al eens geprobeerd. niet aan te raden voor muziek.

Mod-edit: Dergelijke posts achterwege laten

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (83%)]