Ik heb een gebruikte koelkast gekocht.
Type: Liebherr KTS 1534 (tafelmodel).
Ik denk dat hij ongeveer 4 jaar oud is. Ziet er als nieuw uit.
Na vervoer heeft hij een maand gewerkt. Daarna niet meer, alleen het lampje doet het.
Bij uitschakeling en weer inschakeling werkt hij een paar seconden en stopt dan weer.
Weet iemand wat de oorzaak is en hoe het op te lossen is ?

als de motor steeds uitvalt dan kande ntc die de motor laat aanlopen stuk zijn maar vaak is de motor stuk , dit komt vaker voor na vervoer , soms duurt het maanden maar ineens zit de pomp vast en dit is te duur om te vervangen . is het trouwens een model met toetsen bovenop de rand , of zit er een draaiknop in ? de versie met toetsen heeft een print die weleens stuk gaat .

Kun je mij vertellen waar de ntc zit ?

die zit op de motor onder het kapje waar ook de aansluitdraden zitten , maakt deze een klik geluid vlak na het aanzetten ?

Een startrelais moet inderdaad een klikgeluid maken, een PTC (niet NTC) opzichzelf niet.

Ik heb het kastje opengemaakt.
Als de koelkast aanslaat dan maakt hij inderdaad
een klik geluid.
Wat moet ik nu doen ?

als de motor meteen afslaat is er een probleem met de motor of is het koelmiddel eruit gelekt . als de motor nog niks doet als je deze rechtstreeks op de 230v aansluit is deze zeker stuk , zo niet is het de sturing die stuk is ( thermostaat of regelprint )

Als ik de stekker in het stopcontact doe doet de motor het heel even en slaat dan weer af.
Begrijp ik dat het niet aan de ntc ligt maar aan de thermostaat of print ?
Is het mogelijk om die te vervangen ?