10 Watt versterker met TDA2004

Hallo mensen...
http://www.expandctss.com/upload/index.php?page=download&file=tda2004.jpg

Ik wilde de versterker uit mn pc speakerset vervangen door de 10 Watt versterker van deze site. Ik wilde hem echter wel stereo dus ik heb de tda2004 genomen (deze is stereo, verder 't zelfde) en voor beide vertserkers de zelfde schakeling opgebouwd. Het geluid is best goed, alleen als ik hem iets harder draai dan gaat hij al bij een redelijk volume kraken (bij zachtere volumes is het geluid perfect) Dit ligt niet aan de speakers, ze zijn 8 Watt, 4 ohm. Bij zwaardere speakers is het probleem hetzelfde. De SVRR input (pin 9) moest volgens de datasheet met een R van 104K naar de Vss, maar als ik die niet 104K, maar 10K kies is het geluid al veel beter, alleen het kraken blijft hetzelfde. De bootstrap ingangen (pin 11 en 7) had ik eerst, net als in de datasheet, met een C van 100u aan de grote eindcapacteit gehangen, maar dat veranderde niks.

Wie weet wat het probleem kan zijn?

BVD, Bernd

Hugo Welther

Moderator

Ingangssignaal te groot vermoedt ik. Waarmee stuur je hem in?

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Ik stuur hem in via de discman. Ik had echter gelezen in de handleiding van de discman (aangezien hij geen line-out heeft) dat wanneer men de discman als line-out wilde gebruiken dat je dan het volume op 8 moest zetten en dat hij dan goed was. Maar goed ik zal hem eens aan de uitgang van de pc hangen.

Alvast bedankt,
bernd