Zou hem best willen, maar ik heb iets tegen bieden en Ebay dus van mij geen concurentie
Dit topic is gesloten
Golden Member
Zou hem best willen, maar ik heb iets tegen bieden en Ebay dus van mij geen concurentie
Golden Member
Op 3 april 2012 20:19:05 schreef alex278:
...maar je vermindert je kansen zo wel ontzettend. Als ik iets leuks op ebay zie, dan ga ik echt niet vijf minuten voor het einde van de veiling op CO rondtoeteren dat er een hartstikke goedkope weetikveelwat te koop is. Jij wel?
Bijna 500 views, nu al 19 biedingen en nog 5 dagen te gaan. Dit is niet echt een veiling die vanwege een foute omschrijving of verkeerde categorie niet opgemerkt wordt hoor.
Op Ebay krijg je gewoon wat iets waard is. Ik had een tijdje geleden 6 stuks professionele 19" broadcast apparatuur. 6 dezelfde items. Ik heb er 6 individuele veilingen (ebay.de) van gemaakt over een periode van enkele maanden. Alle 6 zijn stuk voor stuk weggegaan (door heel europa) voor vrijwel gelijke prijzen, een spreiding van nog geen 20%. Dat kan geen toeval zijn.
Op 3 april 2012 20:44:57 schreef joopv:
Op Ebay krijg je gewoon wat iets waard is.
Dat geldt alleen voor spullen waar een groot publiek voor is, de veiling door de 'juiste' omschrijving gevonden wordt, en waarbij de veiling op een gunstig tijdstip eindigt. Ik heb eens een HP 6645A voeding voor 150 euro gewonnen omdat de (franse!) verkoper de veiling om half zeven 's morgens liet aflopen.
En d'r zitten ook rare effecten in. Ik heb HP 34401A's weg zien gaan voor bedragen varierend van 250 euro tot 450 euro. Puur door variatie in kopers/moment van aanbieden.
[Bericht gewijzigd door alex278 op dinsdag 3 april 2012 20:56:41 (16%)
Golden Member
Kun je dingen winnen op Ebay ? Ik dacht dat het een veiling was waarbij je op de gok iets koopt
Ach Alex, Als je zelf toch niet wilt bieden of wanneer je toch nieet genoeg geld hebt, kun je natuurlijk best je eigen maatjes tippen (of had jij je zinnen er ook al op gezet)
Nog vijf dagen te gaan en dan te bedenken dat de prijs pas de laatste vijf minuten echt omhoog gaat en hoeveel snipers zijn er al op gericht ?? Met een snipe hoef je ook niet wakker te blijven Loop je ook het risico niet mee gesleurd te worden en véél te hoog te bieden.
Ach Fred, je wint of verliest toch bij elk kansspel ??
Er kunnen best leuke dingen tussen staan. Je moet wel van te voren bepalen wat je ervoor wilt betalen. Zet je bieding op automatisch ,et een maximum en je hoeft ook niet te gaan f5-en.
Laatst een (Duitse) Fluke 8840a in de gaten zitten houden en die ging voor 122 euri. Je hebt ook nog een aardige kopersbescherming met PayPal.
Enfin... We gaan offtopic
Op 3 april 2012 21:09:09 schreef Tidak Ada:
Ach Alex, Als je zelf toch niet wilt bieden of wanneer je toch nieet genoeg geld hebt, kun je natuurlijk best je eigen maatjes tippen (of had jij je zinnen er ook al op gezet)
Dus omdat 't buiten jouw bereik ligt moeten anderen ook maar 't volle pond betalen?
(en neu, ik hoef d'r niet op te bieden want ik ben al voorzien..)
Op 3 april 2012 22:26:25 schreef Timmestein:
Er kunnen best leuke dingen tussen staan. Je moet wel van te voren bepalen wat je ervoor wilt betalen. Zet je bieding op automatisch ,et een maximum en je hoeft ook niet te gaan f5-en.
Neu, zo werkt dat niet. Dan kun je beter auctionsnipen.
En dat gezeur over 'offtopic' gaan is 't ook niet. Strategieen waarmee je op ebay koopjes kunt scoren zijn IMNSHO volledig ontopic.
Op 3 april 2012 23:23:35 schreef alex278:
[...] Dus omdat 't buiten jouw bereik ligt moeten anderen ook maar 't volle pond betalen?[...]
Neu, zo werkt dat niet. Dan kun je beter auctionsnipen.En dat gezeur over 'offtopic' gaan is 't ook niet. Strategieen waarmee je op ebay koopjes kunt scoren zijn IMNSHO volledig ontopic.
Dat snap ik niet... Hoezo het volle pond betalen ? Anderen zullen toch wel zo verstandig zijn om voor zichzelf uit te maken wat ze willen betalen... ?
Ik heb zelf overigens totaal geen interesse in dat ding.
Wat betreft het platsen van een snipe bod ben ik het met je eens. Zodra je een bod hebt geplaatst verleid je een ander er overheen te bieden en dat vermijd je door een e-snipe (een electronisch bod op het laatste moment), een paar seconden voor het eind van de veiling.
Je kunt het met behulp van een stopwatch of the secondentelleer van eBay ook 'met de hand' doen, maar dat kost een hoop steress en een flink verhoogde hartslag Bovendien moet je daarvoor vaak midden in de nacht je bed uit en dat is ook niet bevorderlijk voor een gezond leven.
Ingaande op je opmerkingen over off-topic: volkomen mee eens ! De kennis hoe koopjes te krijgen, is essentiëel voor deze rubriek en discussie daarover volkomen on-topic.
Op 3 april 2012 23:36:08 schreef Tidak Ada:
Je kunt het met behulp van een stopwatch of the secondenteller van eBay ook 'met de hand' doen, maar dat kost een hoop stress en een flink verhoogde hartslag.
Mijn ervaring is dat een ander dan al lang een redelijk maximumbod heeft neergelegd.
De enige strategie die voor mij werkt is mezelf afvragen wat ik voor iets wil geven... het bod invullen... en niet meer naar kijken. En dan zie ik wel een mailtje voorbij komen als de veiling over is.
Op 3 april 2012 23:36:08 schreef Tidak Ada:
[...] Dat snap ik niet... Hoezo het volle pond betalen ? Anderen zullen toch wel zo verstandig zijn om voor zichzelf uit te maken wat ze willen betalen... ?Wat betreft het platsen van een snipe bod ben ik het met je eens. Zodra je een bod hebt geplaatst verleid je een ander er overheen te bieden en dat vermijd je door een e-snipe (een electronisch bod op het laatste moment), een paar seconden voor het eind van de veiling.
Precies. Het zijn vaak de onervaren ebayers die helemaal aan het begin van de veiling een automatisch bod doen (en dan iedere keer beteuterd zijn dat hun maximale bod overboden wordt, omdat mensen dan veel te lang de tijd hebben om in te schatten of ze daar overheen bieden). Dat d'r 19 keer geboden is zegt ook weinig -- tegenwoordig zie je niet meer wie d'r allemaal geboden heeft, en als dat koopjesjagers/handelaren zijn is dat ook niet zo interessant (de keren dat ik wat op ebay verkocht was 't eerste bod altijd voor een handelaar die tot 50 euro bood).
Maar de essentie van ebay is dat je -als koper- eigenlijk wilt dat d'r zo min mogelijk mensen op bieden. D'r hoeft maar een mafkees tussen te zitten die een absurd bod doet en 'n leuk meetapparaat wordt alsnog duur, en hoe meer bieders je hebt, des te groter de kans dat je een (of meer) van dat soort types treft. Met weinig bieders die allemaal 'laag' bieden in de laatste tien seconden, is de kans dat de boel weggaat voor een lage prijs op het laatste moment een stuk groter.
Wat franzki schrijft denk ik ook. Er liggen vaak al redelijke automatische biedingen vast.
Het enige wat me irriteerd is dat er regelmatig een minium bod gevraagd wordt maar niet zichtbaar is. Vind dat Ebay de minimale vraag prijs direct zichtbaar moet maken.
Zoals ik al zei: Mijn ervaring is dat mensen de biedingen in de gaten houden (vooral ook handelaren) en hun bod steeds aanpassen, opdat zij de hoogste bieder zijn. Jij merkt het pas aan het einde van de veiling dat er een andere bieder is, maar die heeft je al een paar keer overboden. Bedenk ook, dat het plaatsen van een bod andere biedingen uitlokt !
Als je vroeg (meer dan 5 minuten voor het einde van de veiling) een bod uitbrengt, ben je echt een dief van je eigen portemonee !
Wat tidak zegt. Bedenk wat een redelijke prijs is voor een toestel, op basis van voorgaande eindprijzen, 2ehandsprijzen en wat je d'r voor over hebt. Doe vlak voor het einde een bod, en dan is 't afwachten. Maar dan is 't secondenwerk.
Met courante apparatuur kan je dat doen, maar zodra het verzamelaarswerk wordt of andere zeldzaamheden in het spel zijn, is het anders, dan is het "wat de gek er voor geeft"
Vroeger, toen de namen van bieders nog bekend waren, gingen mensen kijken wie er allemaal bood en gingen dan mee bieden als er een "Bekende eBayer" een bod had geplaatst. Je werd door de gemeenschap in de gaten gehouden om de bijzondere dingen er uit te vissen en diegeen met het meeste geld en de minste scrupules ging er met de interessantste dingen vandoor, de rest het nakijken gevend.
Anderzijds is het niet meer bekend zijn van (eBay)namen jammer, want het zorgde wel voor leuke contacten en vriendschappen. Je hielp en waarschuwde elkaar ook. De geen die een item het eerste vond, had het eerste recht, onafhankelijk van de prijs. Werd het je te duur dan kon de volgende beslissen of hij verder zou gaan.
[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op woensdag 4 april 2012 00:35:40 (12%)
Golden Member
Een LeCroy 9400A 175MHz scoop op de nederlandse ebay (weinig aanloop dus) voor een redelijke prijs. Item 120887700109
Op de een of andere manier komt die advertentie niet echt betrouwbaar bij mij over: je mag niet eens betalen bij afhalen, dat betalen moet van te voren ?!?!?!
Da's normaal op eBay. Wat ik minder vertrouw is dat de verkoper bankoverschrijving wil. Volgens de eBayrichtlijnen is hij verplicht om PayPal-betaling aan te bieden, en dan heb je nog bescherming ook.
Ik denk dat je wel mag betalen bij afhalen maar die optie is er niet op ebay (dacht ik zo)
Nee, dat mag niet: staat in zijn advertentie
Maar goed Bert, dat mag dan normaal wezen op ebay, misschien dat ik daarom daar geen zaken doe?!?!
(Laat ik het anders zeggen: dat komt mij dan niet betrouwbaar over, waarom zou je niet bij afhalen kunnen betalen? Dan weet je ook meteen wat je koopt. Zou lekker zijn: eerst appie of deen betalen, en daarna pas naar de winkel gaan om boodschappen te doen
Nee, als ik iets ophaal, dan betaal ik ook op dat moment dat ik het afhaal.)
[Bericht gewijzigd door Fredjuhh op donderdag 5 april 2012 21:03:34 (53%)
Ik zou het serienummer van die scoop wel eens willen weten, dan kan je misschien een en ander achterhalen over de historie en herkomst....
Misschien is het wel ergens geregistreerd
Als het om een "geregistreerde" oscilloscoop zou gaan dan zou de verkoper het geld gegarandeerd handje contantje willen ontvangen, dus dat lijkt me onwaarschijnlijk. Of het moet een bijzonder onverstandige verkoper zijn.
Gezien zijn positieve feedbackprofiel (waar ook andere prijzige zaken tussen staan), over langere tijd, lijkt me dat meneer gewoon geen gedonder aan z'n voordeur wil hebben. Ongebruikelijk om dat zo sterk uit te drukken in de advertentie, dat wel.
Special Member
bij ophalen betaal ik ook dan, en niet voorruit, dat slaat natuurlijk als een tang op ene varken..
misschien een deposito vooraf, dat hij zeker weet dat ej komt, maar neit het hele bedrag. Had dat laatst ook: moest deposito overmaken naar UK, maar ebay (paypal) voorziet daar neit in....
dus verkoper gemaild hoe hij dat wil hebben: Acht als je nu al zo mailt, zal eht wel goedkomen... Kwam het ook. Na een lange trip heb ik mijn land rover defender uit de Uk zelf gehaald en gekeurd: die had ik ook ongezien gekocht..
Special Member
even weer iets anders en speciaal voor beginners destijds:
http://www.watterott.com/de/Digitales-Speicher-Oszilloskop-Bausatz-DSO…
een DSO bouwpakket... voor nog geen 70 euro... Uberhaupt een leuk website voor de mensen hier. waliteit is niet top, maar mensen met ene klein budget en minder eisen... WHY not.
ik heb geen aandelen en geen idee van kwaliteit....
Inclusief verzendkosten is hij bij AccuDIY goedkoper (namelijk 70 euro inclusief).
Golden Member
Grappig maar duur gadget. Een grafische counter. Niet echt bruikbaar denk ik. 5 MHz is niet echt geweldig en een 20 MHz counter is ook geen rocket sceince. Voor 70 euro koop je een knappe analoge scoop.
Dit topic is gesloten