het grote interessante aanbiedingen topic deel3

Dit topic is gesloten

Op 27 maart 2012 16:30:08 schreef kombucha:
tja als er een nieuw model aankomt...

In 2013 of zelfs pas in 2014

Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar

Een google shopping search results link naar 'playstation 3 aanbieding'... is dat serieus je bijdrage aan dit topic?

If you want to succeed, double your failure rate.

@Damic: met een nieuwe versie word er niet een PS4 bedoeld. Kijk maar eens naar de PS2, het laatste model dat ze hadden uitgebracht was volgens mij v21. Dus 21 versies zijn er gemaakt van de PS2, en ja ze hebben allemaal een verschillende moederbord.

Ik ben eens opzoek gegaan naar een redelijke frequency counter. Ik ben dit product tegen gekomen:

Victor VC3165

http://img.alibaba.com/img/pb/240/631/374/374631240_667.jpg

Specs:
Frequency measurement
CH.A measuring range:0.01Hz~50MHz, Basic accuracy:±(2×10-5?3)
CH.B measuring range ?:50MHz~2.4GHz, Basic accuracy:±(2×10-5?3)

Cyclic measurement
CH.A measuring range:0.02us~10s, Sensitivity 80mVrms>1S
CH.B measuring range:0.5ns~0.02us, Sensitivity 500mVrms<1S

Cyclic measurement range
0.5ns~10s

Gate adjust range
100ms~10s Continuous adjustable

Attenuation
20dB

Input impedance
1MΩ

Dimension
270 ×215 ×100mm

Weight
Approx:1.6kg

Power
AC 220V/110V 50Hz/60Hz

Koop link: http://www.fasttobuy.com/frequency-counter-vc3165_p4480.html

Nu zullen jullie vast wel denken ow weer zo een cheap made in China ding. Ik heb de reviews van dit ding gelezen en het blijkt een goede counter te zijn (is een Japans ontwerp). Kost in totaal iets van 80 USD en dat is ongeveer 60 euro (inclusief verzendkosten).

Omdat hij er goed uit de reviews komt (op verschillende sites), ben ik van plan om hem te kopen. Aangezien het goedkoop voor zo een ding is besloot ik maar om het hier bekend te maken.

HF virus is hier aanwezig!

Via jouw link is hij 40 dollar, en inclusief verzending kom ik niet op de 80 dollar die jij vermeldt? Of heb je inklaring/BTW al erbij opgeteld?

If you want to succeed, double your failure rate.
Lucky Luke

Golden Member

Op 24 maart 2012 20:33:52 schreef dino7:
Tot en met 29 maart 10% korting op alles bij Conrad.

Als je voor minder dan €50 besteld is €5 korting alsnog gunstiger. 020594-NB , en weer de bug dat je 'm in het bestelproces rustig 1000x kan toevoegen. (Komt natuurlijk niet door het verdere proces heen op die manier).

(Het kan het waard zijn je aan te melden voor die nieuwsbrief van ze, dan krijg je die kortingscode. Daarna gelijk weer afmelden, natuurlijk.)

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Op 29 maart 2012 09:44:57 schreef Jochem:
Via jouw link is hij 40 dollar, en inclusief verzending kom ik niet op de 80 dollar die jij vermeldt? Of heb je inklaring/BTW al erbij opgeteld?

40?

Ik zie $48 en $30, is $78. dus iets van $80, klopt dus als een bus.

hmm, basisnauwkeurigheid 2*10^-5 ofwel 20 ppm. Da's ongeveer een AT-gesneden kristal, voor de massamarkt, niet temperatuurgecompenseerd.
dwz. van de 8 digits op het display zullen er 4 geloofwaardig zijn, de andere 4 niet.

't is zoiets al micrometers meten met een meetlat die slechts een centimeter-indeling heeft.

Ik zou daar geen 80 dollar voor uit willen geven, hoogstens de helft.
dan kun je voor ca. 80 dollar een leuke gebruikte Efratom rubidiumstandaard erbij kopen, die 10^-9 haalt. Dan heb je voor redelijk geld een leuke teller.

ik heb hier een oude philips-teller staan die een kwartsoven heeft, en nog steeds maximaal 1 ppm afwijkt. (vergeleken met een DVB-T draaggolf, die minstens 10^-8 aan frequentiestabiliteit moet hebben.)

joopv

Golden Member

Ik heb eens wat gegoogled op VC3165 en dan krijg je toch andere getallen te zien. Ik vond het al onwaarschijnlijk slecht.

@Nulzeventig: hazo interne upgrades, ja daar kent Sony maar al te veel vanaf, downgrades zeker :( in ieder geval kwam ik dit tegen vandaag: http://tweakers.net/nieuws/80998/nieuwe-playstation-krijgt-amd-process…

Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar

Op 29 maart 2012 18:30:00 schreef Lord Anubis:
40?

Ik zie $48 en $30, is $78. dus iets van $80, klopt dus als een bus.

Ja, nu wel. Toen ik het gisterochtend schreef was hij goedkoper.

Overigens is dit bedrag dus nog zonder BTW en inklaringskosten. Ik zou er nog eens goed over denken.

If you want to succeed, double your failure rate.

Op 29 maart 2012 18:42:04 schreef DC2PCC:
dwz. van de 8 digits op het display zullen er 4 geloofwaardig zijn, de andere 4 niet.

Tja, Als je de absolute nauwkeurigheid nodig hebt moet je deze niet hebben. Als het ding een halfuurtje aanstaat, zal het eea wel gestabiliseerd zijn en kan je gewoon relatieve metingen doen. Frequentie gaat omhoog als ik .... etc.

't is zoiets al micrometers meten met een meetlat die slechts een centimeter-indeling heeft.

Nee, juist niet. Een micrometer-meetlat, maar dan 1 die van enigszins rekbaar materiaal gemaakt is.

Ideaal is anders, maar als je de beperkingen van je apparatuur kent, kan je voor weinig geld een heel eind komen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Sine

Moderator

Voor dat geld kun je een leuk 2ehands "echte" counter kopen. Als je een beetje meer uitgeeft zelfs met een xtal oven.

@joopv: ik heb dit hier gevonden

Waarom wekt dat getalletje (3*10^-8) per maand weer twijfel ?

omdat dat getalletje alleen haalbaar is met een GOEDE standaard.
(een kwartsOVEN kan dat net, een TCXO is een factor 10 slechter)

en als ik zo het binnenwerk zie, vraag ik me af waar die goede standaard verstopt is. een kwartsoven zit er niet in, hoogstens een TCXO in dat kleine blikje op de hoofdprint.

kan ook haast niet voor die prijs, daar goede een OCXO al flink meer kost dan de hele teller.

@Sine; Die HP en Philips counters zijn niet eens te vinden voor dat bedrag. Het enige wat ik op ebay tegen kom, zijn dit soort made in china dingetjes, en dure HP en Philips counters die meestal over de 300USD te koop zijn.

Ik snap niet waarom mensen zo anti China producten zijn... ok er zal een hoop troep tussen zitten MAAR dat betekend toch niet dat alle Made in China dingen troep zijn? Of zijn dit gewoon voor-oordelen?

Ik weet dat er een hoop namaak/neppe componenten worden aangeboden via e-bay maar ik zou sowieso nooit passieve componenten via e-bay kopen. Dan maar bij Farnell of Mouser, dan kan je ook nog eens de datasheets erbij downloaden. Daarnaast wil het heus niet zeggen dat alle Aziaten troep leveren

Hier word de Victor VC3165 getest, kijk zelf maar eens:

http://www.youtube.com/watch?v=8shmz-6aUyg&feature=related

Ik kwam nog een ander tegen de Gooit GY560, een handheld countertje. Op dit forum werk ook het een en ander over verteld. Goh, we komen bekende namen tegen.

En hier word hij ook getest, ik vind hem nauwkeurig:
http://www.youtube.com/watch?v=urCsHSeO-SU

Als hier in NL nou eens betaalbare apparaten voor de hobbist gemaak zouden worden dan zouden we niet aankakken bij ome chinees. Niet iedereen kan zomaar een paar hondertjes neertellen voor een metertje. En dat alles in NL gewoon te duur is, is gewoon een feit. Ik heb hier een hele mooie voorbeeld van:

Als voorbeeld neem ik de Proxxon TBM 220, op de meeste Duitse sites kost dat ding helemaal niks, kijk maar eens hier:

Duitse site (aangeboden voor 129,20) En dat is inclusief BTW!

We weten allemaal dattie in NL veel duurder is, hij word vaak aangeboden voor 230 euro in NL, maar de goedkoopste NL site die heb aanbied staat HIER. Hier word hij voor 184 euro aangeboden.

Je ziet het zelf, gaat om het zelfde product, zelfde model er is geen verschil. In Duitsland kost de TBM 220, 129,20euro. In Nederland kost hij 184 euro (op de meeste NL sites word hij aangeboden voor 230/220 euro).

Dus op dit product bespaart u ongeveer 54 euro. Dus waarom zou ik het uit NL moeten kopen?

HF virus is hier aanwezig!
Sine

Moderator

Op 30 maart 2012 15:29:28 schreef nulzeventig:
@Sine; Die HP en Philips counters zijn niet eens te vinden voor dat bedrag. Het enige wat ik op ebay tegen kom, zijn dit soort made in china dingetjes, en dure HP en Philips counters die meestal over de 300USD te koop zijn.

HP counters gaan voor rond de 90 euro regelmatig over ebay, de oudere voor nog wat minder soms ( grote TTL kisten )

@Sine: dat weet ik inmiddels wel, maar sommige hebben een frequency bereik die voor 3 meter praktijken niet geschikt zijn.

HF virus is hier aanwezig!
Tidak Ada

Golden Member

Aldi heeft/had(?) een heel leuk schreovendraaier bitsetje met hele fijne torx bitjes (T3 - T6), een paaar iedem kruiskopjes een 1,4 mm 'gewoon' schroevendrtaaiertje en een 5 punts-ster bitje (waar is dat voor nodig??) Kwaliteit voelt goed aan en het kost maar €6,99.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - &#8224;
Henry S.

Moderator

We gingen van Chinese produkten via de werkomstandigheden daar naar Apple bashing en de Nederlandse politiek...

En dat alles in een zooitje offtopic posts. Laat ze voortaan achterwege!

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
maartenbakker

Golden Member

Men probeerde de vraag van nulzeventig te beantwoorden. Mogelijk iets voor een ander topic? Er is ook wel iets terug te vinden van eerdere genuanceerde discussies.

On-topic hier lijkt me in elk geval bij deze een waarschuwing voor sterk wisselende kwaliteit. Alle waar naar zijn geld, dus vooral bij interessante aanbiedingen is dat iets om in je achterhoofd te houden.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Tidak Ada

Golden Member

Geen bashing, maar het nieuws citeren.... Had iets met kwalitiet te maken.

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op zaterdag 31 maart 2012 13:39:01 (29%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - &#8224;

Op ebay... Een TM503 rack met AA501 en SG505. Die distortion analyzer zie je niet veel. Staat nu op 100 euri.

http://www.ebay.nl/itm/TEKTRONIX-TM-305-power-module-with-OSCILATOR-SG…

edit: moest eigenlijk aan Fred denken met z'n FG503...

Website -- Slopen is ook een kunst...

Die biedprijs gaat zo natuurlijk de hoogte in..

Sja... Dat zou kunnen natuurlijk. Je kan ook mazzel hebben :-)

Website -- Slopen is ook een kunst...

...maar je vermindert je kansen zo wel ontzettend. Als ik iets leuks op ebay zie, dan ga ik echt niet vijf minuten voor het einde van de veiling op CO rondtoeteren dat er een hartstikke goedkope weetikveelwat te koop is. Jij wel?

Vijf minuten na afloop, da's een ander verhaal... en dan nog, 't ding moet eerst afgeleverd zijn en getest. Want 't kan altijd nog kwijtraken bij verzending of toch niet helemaal in werkbare staat zijn.

[Bericht gewijzigd door alex278 op dinsdag 3 april 2012 20:20:23 (31%)

Tja iedereen dat hem wilt mag van mij bieden, ik kan er niks meedoen en het is nog 5dagen.

Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar

Dit topic is gesloten