het grote interessante aanbiedingen topic deel3

Dit topic is gesloten

@Jochem: worden die rode raaco kastjes dan nog wel gemaakt? Ik kan ze nergens vinden, zelfs die nieuwe van Raaco zijn metalic blauw grijs achtig.

Kreeg vandaag een bestelling van pollin binnen, ik kreeg er ook een catalogus bij. Er staan een hoop interessante aanbiedingen in

http://www.pollin.de/shop/index.html

Catalogus staat op de site (rechts). Alleen een beetje jammer van de verzendkosten die zo super hoog zijn. Ik had er 10kg aan koperplaten besteld, totaal bedrag was iets van 21 euro. Met verzendkosten was het totale bedrag ergens rond de 60. Voor de rest hebben ze wel leuke dingen. Ik zou zelf maar eens een kijkje nemen.

HF virus is hier aanwezig!
Tidak Ada

Golden Member

Ik bedoelde dat bij mij de stippen op de tang bij de verkeerde inkepingen staan...`

De gele kabelschoentjes (van goede merken als AMP) komt hij niet door. Misschien wel bij de goedkope schoentjes (prullen), die dunner metaal hebben.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 4 mei 2012 23:26:17 schreef flash2b:
Bij Hornbach nog een mooie krimp tang voor AMP stekkers (rood, blauw, geel) gekocht. Hij kost maar €9,95 en is best wel heel degelijk en er zitten 60 AMPjes bij. Het is trouwens geen aanbieding, maar een vaste prijs (Hornbach heeft nooit aanbiedingen). In Rosmalen werden soortgelijke duurder aangeboden.
[afbeelding]

Dat is een koopje, die gaat ik van de week halen. Bedankt!

300 gram motivatie -> kop van de hamer!

Op 4 mei 2012 23:26:17 schreef flash2b:
Bij Hornbach nog een mooie krimp tang voor AMP stekkers (rood, blauw, geel) gekocht. Hij kost maar €9,95 en is best wel heel degelijk en er zitten 60 AMPjes bij.

Vandaag gekocht. Mooi ding!

Moet ik toch maar eens naar Nieuwegein fietsen dan! :)

Update: in Nieuwegein verkopen ze 'm zonder doos en zonder kabelschoentjes. Wel voor 9,95 (op het prijskaartje staat "incl kabelschoentjes" met zwarte stift doorgestreept). Toch maar gekocht ;)

[Bericht gewijzigd door Bert M op 22 mei 2012 17:48:34 (65%)

Tidak Ada

Golden Member

Heb vanmiddag bij Lidl een luchtpompje voor het opblazen van ballen en luchtbedden gekocht. Doel is om het te gebruiken voor het schoonblazen van allerlei dingen (bijv. draaibankje of CNC frees).
Voor de € 6,99 die er voor wordt gevraagd werkt het prima.
Er zijn twee modellen:

• 12 V DC Oranjerood
  • 230V AC Geel

Ik heb de 230V uitvoering genomen.

http://www.uploadarchief.net/files/download/luchtpompje.jpg

Minpunten:

• Het is niet te openen voor modificatie e.d.
  • De zuigwerking is niet groot,

maar wie zeurt daarover bij een prijs van nog geen 7 Euro; er komt genoeg wind uit.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Maar moet je er ook oorkleppen bij op? :D

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje
Tidak Ada

Golden Member

Heeft je ega moeder ook oorkleppen op als ze stofzuigt ? >:)

Geluid valt best mee en is heel wat minder dan van een Dremel.

Heb je de herrie van een persluchtpistool al eens gemeten ?

De action had of heeft die ook. Volgensmij met een dubbele stekker zelfs en vor minder geld. Maakt inderdaad veel herrie maar is wel makkelijk voor zo'n dik luchtbed.

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Een HF generator met AM modulatie, gratis, op Marktplaats.
Even zoeken.

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten

gevonden , http://link.marktplaats.nl/563552002 wat heb ik gewonnen :)

hij ( of is het bb ) heeft ook nog magazijnladen te koop staan van kunstof , zo te zien in een shureguard opslag oid :P

[Bericht gewijzigd door testman op 26 mei 2012 20:06:34 (46%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

:-) neenee, ben ik niet. Ik woon in Belgie.
Het was maar een hint voor bvb beginnende maar rechtgeaarde HF liefhebbers goedkoop aan apparatuur te helpen of andere liefhebbers.

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten

8.95 euro voor lamineren met verwarming in beide rollen bij action

ik zie alleen niet zo direct een mogelijkheid om de rollen verder van elkaar te plaatsen zodat er een PCB tussenkan, maar ben dan ook niet zo handig

Het lijken bijna wel rode Raaco kastjes bij de Formido...

48 lades voor 20 euro (klik):

http://www.uploadarchief.net/files/download/raaco48.jpg

Wie gaat verifiëren dat ze echt de rode Raaco's hebben??

If you want to succeed, double your failure rate.

Update: ik ben langs de Formido geweest en dit betreft dus WELDEGELIJK rode Raaco's van 48 laden. Een ZEER interessante aanbieding lijkt me, hoewel ik zelf inmiddels even genoeg van die dingen aan de wand heb.

Op 7 juni 2012 10:48:28 schreef theove:
En met de kortingsbon op pagina 1 zelfs € 15,95... of zien ze deze prijs al als actie?

Take care to get what you like or you will be forced to like what you get

Zie voorwaarden achterop de folder: kortingsbon kan niet gebruikt worden voor acties en/of folderaanbiedingen. Dus helaas ;)

Maar voor 20 euro heb ik nog zelden 48-lade Raaco kastjes gezien, het is echt een goede aanbieding.

Niet zozeer een tijdelijke aanbieding maar het leek me toch de moeite waard om te delen. Het lijkt me namelijk een erg handige tool voor iedereen die zijn printen wil doormetaliseren met Bungard buisjes. Wanneer de 'die' iets wordt aangepast lijkt me dit een nauwkeurige pers-tool.

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Maar dit kost ongeveer netzoveel als het officiele 'pers-tool' wat je bij conrad kunt kopen. Overigens gebruik ik gewoon m'n printboor, met de boorkop helemaal dichtgedraaid. Werkt prima als je eerst alle bungard buisjes in je doormetaliseringen zet, en ze daarna met je boor doorduwt. Moeten ze alleen wel loodrecht in je doormetaliseringen staan..

Tidak Ada

Golden Member

Gebruik je die boormachine dan draaiend met een conische stift er in?

Nope, gewoon met het standaard boorkopje. Boor stil, boorknop helemaal dichtdraaien, zodat de drie klemmen een vlak maken, en dan op de busjes zetten en je boorkop voorzichtig naarbeneden drukken.

DOe ik met zo'n printboormachientje van buitelaar, en 9 van de 10 keer gaat 't goed (alleen als je je busjes niet helemaal recht erin hebt gezet pers je ze plat). Je moet ook precies de juiste maat/passing printboor hebben: een boortje wat een paar honderdste te wijd is zorgt ervoor dat je printbusjes d'r makkelijk invallen, maar *ook* dat ze d'r makkelijk uitvallen... je moet ze nog aan moeten duwen.

Overigens is dat hele printbusjesgedoe nog aardig tijdrovend: gaatjes boren, busjes erin zien te frotten, aandrukken, vastsolderen...

[Bericht gewijzigd door alex278 op 10 juni 2012 14:49:13 (20%)

Tidak Ada

Golden Member

Ik vroeg het omdat ik van vroeger weet (holnietjes) Dat je dat soort busjes meestal met een doorn vastklonk. Net zoals met oogjes en zeilringen overigens. Je krijgt dan een mooie ril met weinig scheurtjes. Als je zo'n doorn draaiend kunt gebruiken, kun je ze zelfs glad omfelsen.

dit kwam ik zo just tegen 7400,74LS,74HC,74C and 4000 series Logic IC Tester
onder aan de pagina staan de schema's en manual staat onderaan.

Tidak Ada

Golden Member

Hoewel geen aanbieding, is dit misschien voor SMD werkers een handig stukje gereedschap.
Niet goedkoop, maar wel erg handig. Door de gebogen vorm blijf je goed zicht op je werk houden.
Ik heb er een gehad, maar die is na jaren dienst kapot gegaan (het asje van het bekje is verloren).
http://www.praxisdienst.nl/out/pictures/generated/resize/dot_fbcc1631505e6ff0c58842e9c35d1a27.jpg
Hier is de URL naar de verkoper : http://www.praxisdienst.nl/nl/Instrumenten/Instrumentarium/Tangen/1909…
Zij noemen het een "Vreemdlichaamtang van Hartman". De naam, die ik kende van de KNO is "Paktangetje"

Diamon

Golden Member

Mocht iemand nog tin nodig hebben, bij BVA staan er redelijk wat op (locatie Ede) ICT en bedrijfsinventaris te Ede

Dit topic is gesloten