het grote interessante aanbiedingen topic deel3

Dit topic is gesloten

Tidak Ada

Golden Member

Deze van IKEA is in iedergeval niet goed....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

OffTopic

Hoe ver ben je met je oprit verlichting, is dit al klaar ??
Heb eventueel leuk speelgoed voor je.

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Sine

Moderator

Op 28 augustus 2012 14:23:31 schreef Technokiddy:
[...]

Ja en nee, natuurlijk is het een logische manier, echter zie ik liever gewerkt worden met meerdere strings naast elkaar. Nu krijg je het oude kerstlampjes probleem weer terug. 1 rotte LED in de string en gelijk geen werkende lamp meer is nu ook niet ideaal ;).

In tegendeel, leds falen meestal in sluiting, dus bij een paralelle krijg krijgt de kring met de kapotte led de meeste prik. Daarnaast heb je flink meer stroom nodig, en moet de serie C onbehoorlijk groot worden.

@Tidak,

Ik heb hier al maanden zo'n led ding van de ikea vol continu branden.

A.s. donderdag: metalen ladenblokken bij Lidl.nl
Karwei (alweer of nog steeds?): ladenkastjes 15-35 of 48 laatjes

[Bericht gewijzigd door McDuff op dinsdag 28 augustus 2012 23:00:23 (45%)

Zomaar een gesprongen zekering vervangen maakt vaak meer kapot dan je lief is. We zullen er even naar kijken heeft meerdere betekenissen. Elektronica is niet eigenwijs: mensen die het niet kennen zijn dat vaak wel! Kortsluiting is bij mij: samen roken.

Ik kan ze niet vinden in de karwei-folder. Wat kosten ze? Zijn het rode raaco's?

If you want to succeed, double your failure rate.
Hugo Welther

Moderator

Volgens mij de Praxis
http://publicaties.praxis.nl/Praxis/wk1235/#/zoompage/20/

Dat zijn die blauwe kasten, zijn die niet van MARS oid?

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Ah, praxis.

Vektor? Die vond ik maar niks.

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/vektor-kastjes-praxis.jpg

If you want to succeed, double your failure rate.

Hmmmm, die metalen 6-ladenblokken van IKEA vonden sommigen ook maar niets!
Heb ze hier in gebruik en voldoen prima en....
het is net zoals met goedkoop gereedschap: het is maar voor welk doel je het in de HOBBY gebruikt maar vooral ook HOE je er mee omgaat. Dus niet voor intensief gebruik, want daar heb je idd beter spul voor nodig.
En dan gaat het langer mee dan menigeen denkt.

[Bericht gewijzigd door McDuff op woensdag 29 augustus 2012 14:20:09 (11%)

Zomaar een gesprongen zekering vervangen maakt vaak meer kapot dan je lief is. We zullen er even naar kijken heeft meerdere betekenissen. Elektronica is niet eigenwijs: mensen die het niet kennen zijn dat vaak wel! Kortsluiting is bij mij: samen roken.
Tidak Ada

Golden Member

Ik heb hier 'professionele' A4 laatjes (komen uit een Philips lab) en die vind ik gammeler dan die van de Lidl :P
IKEA en GAMMEL zijn inderdaad wat minder, zitten ook geen etikethouders bij.

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op woensdag 29 augustus 2012 14:27:17 (27%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Die ladenblokken van IKEA zitten wel etikethouders op en etiketten worden er bijgeleverd.
Bovendien zijn ze voorzien van wieltjes en dat is handig als je
eens een aandrang krijgt om te gaan stofuigen.
Mac.

Zomaar een gesprongen zekering vervangen maakt vaak meer kapot dan je lief is. We zullen er even naar kijken heeft meerdere betekenissen. Elektronica is niet eigenwijs: mensen die het niet kennen zijn dat vaak wel! Kortsluiting is bij mij: samen roken.

Speciale pre-order korting op ti.com voor de nieuwe Stellaris launchpad bordjes:

Promotie pagina - Webshop pagina + omschrijving

Gaan einde deze maand in levering, zal wss nog 2-4 weken duren voordat ze verstuurd zijn. Tijdens de pre-order periode $5 per stuk. Geen geld voor een Cortex m4 bordje + onboard debugger. Kan via IAR, Keil, en hopelijk straks ook via CooCox (gratis ARM IDE) geprogrammeerd worden.

Ik heb net 2 (helaas, maximaal 2 stuks) Stellaris Launchpads en 2 MSP430 Launchpads besteld voor 14.99 euro. Shipping is gratis. Nu ff wachten totdat het oktober wordt..

Volgens mij heb je echt iets verkeerds gedaan. Bij mij kost 1 zo'n board €4,19 ( betaald via paypal ). Maar inderdaad geen geld. Heb de eerste leuke applicatie gezien op hackaday. Een fft led display.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op zaterdag 8 september 2012 11:43:08 (69%)

Nee hoor, ik heb 2 Stellaris launchpads en 2 MSP430 launchpads voor 15 euro. Zo'n 18.50 dollar was dat.

Ja ik kan ook niet wachten, lijkt me erg leuk bordje voor zijn prijs en de snelheid :)

Er is een max van twee per bestelling. Wil je er meer, rechtsonder op je factuur is een reorder button.

@hans,

oeps sorry verkeerd gelezen. ;-) toch eens even kijken naar die mps430

Op 8 september 2012 10:55:17 schreef hans1990:
Speciale pre-order korting op ti.com voor de nieuwe Stellaris launchpad bordjes:

Promotie pagina - Webshop pagina + omschrijving

Gaan einde deze maand in levering, zal wss nog 2-4 weken duren voordat ze verstuurd zijn. Tijdens de pre-order periode $5 per stuk. Geen geld voor een Cortex m4 bordje + onboard debugger. Kan via IAR, Keil, en hopelijk straks ook via CooCox (gratis ARM IDE) geprogrammeerd worden.

Bij de MSP430 kreeg je destijds een gratis IAR ("lite" ofzo), maar ik heb het idee dat dat bij de Stellaris niet het geval is. Dat IAR dus wel een IDE/toolchain voor de Stellaris heeft, maar dat je daar gewoon een licentie voor moet aanschaffen.

Wat denk jij te gaan gebruiken als ontwikkelomgeving (incl debugger)?

If you want to succeed, double your failure rate.

IAR ondersteunt die zowiezo. Je kan gewoon elke maand een 30-day free trail aanvragen. Klasgenoot heeft 1 dat aangevraagd en kreeg toen IAR aan de telefoon (waarvoor gebruikt u dit product vragen). Zodra hij zei student is was het antwoord:
"Oh, gewoon elke maand een nieuwe key aanvragen en het telefoonnummer invullen met nulletjes, die bellen we zowiezo niet."

Daarnaast heb je van TI zelf:
http://www.ti.com/tool/sw-lm3s

Geen idee hoe dat werkt.

CooCox Debugger geeft aan dat het direct met de TI Stellaris debugger kan werken (anders heb je zo'n CoLink nodig, maar dat is ook een FTDI-like debugger zoals de TI Stellaris debugger). Het is nog even afwachten totdat ze specifiek zegen dat de LM3 ook ondersteunt wordt (wat op deze launchpad zit)

Tidak Ada

Golden Member

ACTION heeft hele mooie niet te diepe stapelboxen

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/action%20boxen-1.jpg klick
De met groen aangegeven boxen liggen bij de Action
De grootste kost € 1,99
De middelst kost € 1,39
De kleinste weet ik niet meer, maar benden een euro

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/action%20boxen-2.jpg klick
Dit is de rood gekelurde box, middenformaat.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

De maat 29.8 x 17.5 x 8.2 cm, is dat het middenformaat? Weet je ook de overige afmetingen? Is de grootste box dan 29.8 x 35 x 8.2 cm?

If you want to succeed, double your failure rate.
Tidak Ada

Golden Member

Er passen steeds twee kleine op een grotere box
http://www.action.nl/products/view/id/7857/-p/favoritelistid/1
Ik zie net dat ze ook die diepere verkopen (zie je gelijk de maten van de grote box.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
flash2b

Special Member

Bij aldi http://www.aldi.nl/aldi_vanaf_zaterdag_1509_48_5_320_3803.html voor 9 EUR.

http://www.aldi.nl/images/big_36f5d49b9c201e85b1f9c7c43aa8f58d.jpg

Edit:
Afmetingen meter: 16,5cm * 8,5cm, display hoogte: 2cm

[Bericht gewijzigd door flash2b op zaterdag 15 september 2012 21:42:36 (16%)

Tidak Ada

Golden Member

Die heeft eindelijk eens een auto off.
Fijn voor in de auto, want mijn andere "Aldi" heeft natuurlijk steeds een lege batterij...

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Leuk ding voor dat geld! Ik spring meteen op de fiets richting de Aldi! :-)

Voor dát geld hoef je het niet te laten.
Jammer, ik had al ergens anders een meter (8 EU=aanbieding voor de halve prijs ) met wat minder mogelijkheden besteld om mijn afgeragde reserve multimeter te vervangen. Weliswaar met een mooie grotere display en dat scheelt weer een Aldi leesbril!

Zomaar een gesprongen zekering vervangen maakt vaak meer kapot dan je lief is. We zullen er even naar kijken heeft meerdere betekenissen. Elektronica is niet eigenwijs: mensen die het niet kennen zijn dat vaak wel! Kortsluiting is bij mij: samen roken.

Ik heb hem zojuist ook gekocht! :-)
Ik dacht dat het voor dat geld een klein pruts apparaaatje zou zijn, maar het is een flinke lummel van een multimeter! En hij meet inderdaad goed!

Dit topic is gesloten