het grote interessante aanbiedingen topic deel3

Dit topic is gesloten

Morgen de linker maar eens oppikken. We moeten hier toch nog een ethernet kabeltje fixen, en ik heb er zelf ook nog jacks voor liggen!

Kruidvat heeft diverse LED-lampen in de aanbieding. 1+1 gratis. Heb net een GU10 en E27 gehaald voor 4,99 in totaal.

http://tweakers.net/ext/f/qQXqWJLp9IoadFQNHfxXhK3T/full.png
Actie loopt van dinsdag 28 augustus (vandaag dus) tot 9 september.

Lichtkleur is prima

Voor die prijs is het natuurlijk chinese brol. Hoe lang zit er garantie op?

Staat er niet op, en kan het op de kassabon ook niet vinden.

Wellicht zijn deze beter (maar ook duurder)

http://aldi-bn.aldi.be/aldi_vanaf_woensdag_29082012_48_626_7982_5.html

en

http://aldi-bn.aldi.be/aldi_vanaf_woensdag_29082012_48_626_8412_5.html

BELGIË !!!

Bij Kruidvat is de prijs overigens wèl voor de kleinste lamp (zal wel 0,6 W zijn). Zo kan ik het ook !

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op dinsdag 28 augustus 2012 13:41:21 (18%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - RIP

Heb de GU10 net even opengemaakt, even met een mesje op de lijmnaden en dan kracht zetten en je breekt de lijm zo los.

De GU10 en E27 die ik heb zijn overigens beiden 2.4W volgens de verpakking.

Schema even ge-reverse engineered :P

http://tweakers.net/ext/f/eztfL7gTusewHHMwn82tfbtS/full.png. Niet heel bijzonder dus, alleen maar een gelijkrichter, verder nergens een spanningsregulator o.i.d.

Zitten 26 SMD ledjes in.

(Zener-)diode verkeerdom getekend?

Hoe staan die 26 leds geschakeld?

If you want to succeed, double your failure rate.

Oh, ja zou best kunnen haha, excuses.

Volgens mij staan ze allemaal in serie geschakeld.

Op 28 augustus 2012 13:56:34 schreef ThinkPad:
Heb de GU10 net even opengemaakt...

En net een stap sneller dan mij! Ik heb net een E14 flame opengemaakt. Zelfde aansturing als de GU10. Heb nog niet het led gedeelte geopend. Alleen de elektra kant.

Zegt die AVR: Dat Pic je toch niet?!

Haha was dus niet de enige die geinteresseerd was.

LED gedeelte is niet veel bijzonders hoor, alleen de LED's op een koelplaatje, zitten verder geen weerstanden, diodes etc. op.

Waarom die 1M weerstand? En dit is toch niet heel efficiënt toch met die weerstanden?

Leds zitten volgens mij allemaal in serie geschakeld? Ik ga mijne nu ook even verder openbreken om dit uit te zoeken.

Voedingsspanning richting de LEDs is 79,2V. Delen door 26 geeft ongeveer 3V, lijkt me dus plausibel dat ze allemaal in serie zitten.

Nagemeten en de LEDS zitten inderdaad allemaal in serie aangesloten. Echte China kwaliteit. :)

Sine

Moderator

Nouja, dat in serie heeft natuurlijk niets met de kwaliteit te maken ... Sterker nog, dat is de meest logische manier van aansluiten.

Op 28 augustus 2012 14:19:07 schreef Sine:
Nouja, dat in serie heeft natuurlijk niets met de kwaliteit te maken ... Sterker nog, dat is de meest logische manier van aansluiten.

Ja en nee, natuurlijk is het een logische manier, echter zie ik liever gewerkt worden met meerdere strings naast elkaar. Nu krijg je het oude kerstlampjes probleem weer terug. 1 rotte LED in de string en gelijk geen werkende lamp meer is nu ook niet ideaal ;).

Klopt, dat heb je als de ledjes van een baggerkwaliteit zijn. Ik heb een ledlamp (model "TL 8Watt") die ik al 5x heb moeten repareren, steeds bleek 1 led kapot..

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - RIP
joopv

Golden Member

Op 28 augustus 2012 14:07:59 schreef Da_Vinci:
Waarom die 1M weerstand?

Omdat je geen optater wilt kunnen krijgen van een opgeladen condensator na het er uit draaien van een werkende lamp.

flash2b

Special Member

Die P6KEI is een transil/voltage suppressor.

Die zal wel lekker warm worden als de LEDs in sprer staan.......

They say attention is a shovel. It's time to dig 'em out.
Lucky Luke

Golden Member

die 4,7uF /400V staat toch niet in serie met de LED's? (Ik zou 'm parallel aan R2 verwachten, met een lagere spanning, anders zie ik het nut van R2 ook niet...)

Eluke.nl | handgetypt | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Ik denk toch om die 4µ7 te legen als de lamp uit is

Henry S.

Moderator

Op 28 augustus 2012 13:09:03 schreef ThinkPad:
Staat er niet op, en kan het op de kassabon ook niet vinden.

Dan geldt in NL 2 jaar garantie.

Deze post is niet door ChatGPT gegenereerd. De 2019 CO labvoeding.
bprosman

Golden Member

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Al komen de specs niet overeen met hetgeen wat op het lampje geprint staat...dus wat is nu waar ?

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Dit topic is gesloten