Morgen de linker maar eens oppikken. We moeten hier toch nog een ethernet kabeltje fixen, en ik heb er zelf ook nog jacks voor liggen!
Dit topic is gesloten
Morgen de linker maar eens oppikken. We moeten hier toch nog een ethernet kabeltje fixen, en ik heb er zelf ook nog jacks voor liggen!
Kruidvat heeft diverse LED-lampen in de aanbieding. 1+1 gratis. Heb net een GU10 en E27 gehaald voor 4,99 in totaal.
Actie loopt van dinsdag 28 augustus (vandaag dus) tot 9 september.
Lichtkleur is prima
Voor die prijs is het natuurlijk chinese brol. Hoe lang zit er garantie op?
Staat er niet op, en kan het op de kassabon ook niet vinden.
Wellicht zijn deze beter (maar ook duurder)
http://aldi-bn.aldi.be/aldi_vanaf_woensdag_29082012_48_626_7982_5.html
en
http://aldi-bn.aldi.be/aldi_vanaf_woensdag_29082012_48_626_8412_5.html
BELGIË !!!
Bij Kruidvat is de prijs overigens wèl voor de kleinste lamp (zal wel 0,6 W zijn). Zo kan ik het ook !
[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op dinsdag 28 augustus 2012 13:41:21 (18%)
Heb de GU10 net even opengemaakt, even met een mesje op de lijmnaden en dan kracht zetten en je breekt de lijm zo los.
De GU10 en E27 die ik heb zijn overigens beiden 2.4W volgens de verpakking.
Schema even ge-reverse engineered
. Niet heel bijzonder dus, alleen maar een gelijkrichter, verder nergens een spanningsregulator o.i.d.
Zitten 26 SMD ledjes in.
(Zener-)diode verkeerdom getekend?
Hoe staan die 26 leds geschakeld?
Oh, ja zou best kunnen haha, excuses.
Volgens mij staan ze allemaal in serie geschakeld.
Op 28 augustus 2012 13:56:34 schreef ThinkPad:
Heb de GU10 net even opengemaakt...
En net een stap sneller dan mij! Ik heb net een E14 flame opengemaakt. Zelfde aansturing als de GU10. Heb nog niet het led gedeelte geopend. Alleen de elektra kant.
Haha was dus niet de enige die geinteresseerd was.
LED gedeelte is niet veel bijzonders hoor, alleen de LED's op een koelplaatje, zitten verder geen weerstanden, diodes etc. op.
Waarom die 1M weerstand? En dit is toch niet heel efficiënt toch met die weerstanden?
Leds zitten volgens mij allemaal in serie geschakeld? Ik ga mijne nu ook even verder openbreken om dit uit te zoeken.
Voedingsspanning richting de LEDs is 79,2V. Delen door 26 geeft ongeveer 3V, lijkt me dus plausibel dat ze allemaal in serie zitten.
Nagemeten en de LEDS zitten inderdaad allemaal in serie aangesloten. Echte China kwaliteit.
Moderator
Nouja, dat in serie heeft natuurlijk niets met de kwaliteit te maken ... Sterker nog, dat is de meest logische manier van aansluiten.
Op 28 augustus 2012 14:19:07 schreef Sine:
Nouja, dat in serie heeft natuurlijk niets met de kwaliteit te maken ... Sterker nog, dat is de meest logische manier van aansluiten.
Ja en nee, natuurlijk is het een logische manier, echter zie ik liever gewerkt worden met meerdere strings naast elkaar. Nu krijg je het oude kerstlampjes probleem weer terug. 1 rotte LED in de string en gelijk geen werkende lamp meer is nu ook niet ideaal .
Klopt, dat heb je als de ledjes van een baggerkwaliteit zijn. Ik heb een ledlamp (model "TL 8Watt") die ik al 5x heb moeten repareren, steeds bleek 1 led kapot..
Op 28 augustus 2012 14:07:59 schreef Da_Vinci:
Waarom die 1M weerstand? [....]
Even nadenken zeg !
Golden Member
Op 28 augustus 2012 14:07:59 schreef Da_Vinci:
Waarom die 1M weerstand?
Omdat je geen optater wilt kunnen krijgen van een opgeladen condensator na het er uit draaien van een werkende lamp.
Special Member
Die P6KEI is een transil/voltage suppressor.
Die zal wel lekker warm worden als de LEDs in sprer staan.......
Golden Member
die 4,7uF /400V staat toch niet in serie met de LED's? (Ik zou 'm parallel aan R2 verwachten, met een lagere spanning, anders zie ik het nut van R2 ook niet...)
Ik denk toch om die 4µ7 te legen als de lamp uit is
Moderator
Op 28 augustus 2012 13:09:03 schreef ThinkPad:
Staat er niet op, en kan het op de kassabon ook niet vinden.
Dan geldt in NL 2 jaar garantie.
Golden Member
Wel iets duurder maar doe mij deze maar als GU10 vervanger :
Al komen de specs niet overeen met hetgeen wat op het lampje geprint staat...dus wat is nu waar ?
Dit topic is gesloten