Comfortknipperlicht / komfortblinker --> dasboard lamp knippert niet mee

Laatst een module in de auto gebouwd die er voor zorgt dat als je de schakelaar 1 maal aantikt, de richtingaanwijzer 3 maal knipperd.
Deze word tussen de schakelaar van links/rechts gemonteerd en word voorzien van een + en een -.
Supersimpel om aan te sluiten, maar helaas knipperd dus het dashboard led niet mee, wat toch wel een beetje vervelend is.

De module neemt het bestaande relais over, dus de orginele word niet meer voor het richting aangeven gebruikt, maar word nog wel gebruikt als men de gevarenlichten aanzet, dan knipperd het led overgens wel vrolijk mee.

Iemand een idee hoe dit makkelijk op te lossen is?
Doormiddel van ergens nog een draadje door te knippen en/of er 1 bij te trekken?

Het gaat om een Golf type 1 en deze module:

http://cgi.ebay.nl/Komfortblinker-Blinker-Modul-Relais-1x-3x-Komfort-T…

Scan het "Schaltplan" in en laat zien.

Onderwerp het oorspronkelijk knipper-relais aan een nader onderzoek, de draden van het relais naar de dashboardlampen moeten worden verzet naar het extra relais.

Heeft een Golf I een of twee groene lampjes in het dashboard ?

Komt de draad van een aftakking of een aparte pin ?

[Bericht gewijzigd door plankgas op (13%)]

Dashboard heeft 1 lamp.
Waar het signaal vandaan komt weet ik niet.

Maar is er niet iets af te takken vanaf de gevarenlichtschakelaar naar de comfort module?

Nu zie ik pas dat je montage-wijze niet overeenkomt met wat op de tekening wordt aangegeven. Je hebt de cloignoteurschakelaars verbonden met het nieuwe relais. Maar het is toch de bedoeling dat nieuwe relais achter het oorspronkelijk relais te plaatsen ?

Het is aangesloten zoals op de tekening staat.
Iemand nog een suggestie?

Als je het zo hebt aangesloten als op de tekening zou je dash led, 1x moeten knipperen terwijl je knipperlichten dan nog 2x extra knipperen (zonder dat je dashled meerknippert).

Dashled krijgt waarschijnlijk een signaal van het originele relais. Zoek even uit op welke pin dat is, en verbind deze met het nieuwe (3x knipperen) relais. Denk wel dat je dan diodes ertussen moet plaatsen omdat anders je knipperlichten dan altijd links+rechts samen gaan branden.

Waar baseer je dat op, dat de led 1x zal knipperen terwijl.... etc?

De bestaande led verbinden met de comfort module gaat niet
omdat ik de andere poot van de led niet beschikbaar heb, deze is in het circuit van het paneel verwerkt, dan zou ik hem los moeten knippen en ik wil daar niet aan knoeien.

Maar ik ben er uit, tenminste met een andere oplossing.
Ik heb een andere led met diodes over de comfortmodule gesoldeerd en de op de stuukolom geplaatst en whalla.

Later nog is een keer inbouwen in het paneel, aangezien er plaats is voor meer leds en als ik dan de diodes achterwege laat, dan kan ik zelfs voor links en voor rechts een led inbouwen.

Bedankt voor het meedenken!