Hallo allemaal,
ik heb een vraagje: mijn auto (een Opel Omega uit 2000) heeft stoelverwarming. Probleem van deze stoelverwarming is dat ie, na verloop van tijd, stuk gaat. 99 van de 100 gevallen is dat een draadbreuk (daar gok ik nu ook weer op... mijn vorige Omega had hetzelfde probleem).
Dit is de draad naar het 'verwarmingsmatje' van de zitting.
Nu heb ik mij laten vertellen dat dit zogenaamd weerstandsdraad is.
Mijn vraag aan jullie dus: hoe kan ik dit repareren ?
Overal lees ik namelijk dat dit heel lastig te solderen is.
De draad zelf zal, naar mijn vermoeden, ook warm worden.
Dus een stukje draad ertussen zetten en afwerken met krimkous zal, denk ik, geen goed idee zijn (ik wil geen brand veroorzaken, uiteraard).
Een kroonsteentje ertussen zal ook niet werken.
De draadbreuk zal vlak onder het leer zitten, dus dat kroonsteentje is niet handig. Tevens zal ie dan onder (trek-)spanning komen te zitten als je in de stoel plaatst neemt. Kans op een 2e breuk.
Wat is een goede oplossing in dit geval ?
Alle input is welkom.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Excuseer de blondheid; maar wat is 'blanke aderhuls' ?
Ik zie, met Google, verschillende dingen.
Vaak ook direct per 1000 te koop (wat ik ietwat overdreven vind).
Kan een dergelijke verbinding ook tegen de warmte en (bewegende) ~85kg er bovenop ?
@Truth,
een blanke aderhuls is een buisje van metaal wat je om een ader kunt krimpen met een tang. Hiermee kun je ook twee draden met elkaar verbinden. Krimpkous is absoluut onbruikbaar bij dit soort toepassingen!
Vriend van mij heeft inmiddels een blanke aderhuls geïnstalleerd.
Nu moeten we nog even testen en kijken of dat het succesvol is 
Dank voor de reactie's.