onkyo tx-sr605, geluid valt na enige tijd weg

van mijn onkyo tx-sr605 valt het geluid weg na enige tijd (zeer snel al) na aanzetten op alle bronnen, uitzetten en 'afkoelen' helpt waarna het weer opnieuw begint. allleen pure audio en direct mode werkt. het probleem zit hem op het dsp board ( omdat koeling het probleem oplost)

nu weet ik dat als elco's slecht zijn je ze kunt verwarmen (fohn oid) waardoor je ze enigszins provisorisch kunt testen. werkt het dan wel, dan zijn de elco's waarschijnlijk een probleem geval. wat test je voornamelijk met het koelen van een printplaat? ik probeer te achterhalen waar ik mogelijk het probleem kan vinden; heeft afkoelen ook effect op elco's? of juist op (zener)diodes of...?

n.b. de 'koeling' erin laten is helaas geen optie

[Bericht gewijzigd door dvd op (83%)]

Dit komt meer voor bij een bepaald type onkyo (ben alleen het typenummer even kwijt).
Zit het DSP board achter het front van de receiver? Dan is het namelijk dat type.

Kijk dan de soldeerverbindingen van de flash-ROM en het RAM IC eens na, beide een TSOP behuizing.
Verwijder ook de flux die rond de solderingen zit, dat kan ook voor problemen zorgen.

dsp board zit rechts van de receiver en dan over de hele breedte langs de zijkant van de behuizing
--
| | <== dsp board
--

opvallend is dat als ik een koelertje op een zeer klein oppervlak van het dsp board plaats (bij de optische connectoren dan doet die het goed. haal ik de koeler weg dan gaat het (haast direct) fout.

ik zal die soldeerpunten daar eens nasolderen; wie weet dat het soldeer daar slecht is geworden en door de warmte uit zet en slecht contact maakt

ik zal dan ook rond de flashrom en ram ic kijken.