Hallo,
om maar met de deur in huis te vallen, ik heb geen verstand van autoradio's en versterkers! Maar ik heb wel een vraag, bij mij neer gelegd door de leden van onze carnavalsvereniging.
Kan ik een autoradio voorzien van een versterker ,en dit hele pakket laten draaien op een (of twee) accu's?
Wij willen tijdens de carnaval geluid gebruiken in onze optocht in Oosterhout NB.Is er dan voldoende geluid te produceren zodat dit geluid een beetje over komt bij de toeschouwers?

in afwachting van vele reakties:
rene Kurvers cv dievandraadjelos

nee ik zou een arugaat lenen e

@djhanvh .. een augurk ?

@shadowbiker

Dat ligt er aan hoeveel herrie je wilt maken, en hoe lang.

Met een standaard autoradio en een paar degelijke speakers kun je een aardige bak lawaai maken.

Maar voor een grote wagen ga je toch te kort komen.

Met een autoversterker van 2*100 watt rms en een paar grote PA speakers met hoog rendement kom je een heel eind. Als je een versterker met 1000 watt PMPO met autoluidsprekers/ huiskamerluidsprekers of iets ander low budget neemt zou het wel kunnen tegenvallen. Je moet dus wat kennis hebben van wat je koopt/gaat gebruiken.

Op 4 december 2010 16:59:20 schreef roadrunner:
Met een autoversterker van 2*100 watt rms

RMS vermogen bestaat niet, continue vermogen wel.

k heb geen verstand van autoradio's en versterkers! Maar ik heb wel een vraag, bij mij neer gelegd door de leden van onze carnavalsvereniging.

Eer aan je zelf houden en ze door verwijzen naar iemand die er wel verstand van heeft.

zodat dit geluid een beetje over komt bij de toeschouwers?

Als straks jouw oplossing niet voldoet zit jij met de gebakken peren.