Het sneeuw, het sneeuwt.. En mijn auto start niet meer.
Rover 200, 16klepper, BJ '98.

Sinds anderhalve maand steekt er een nieuwe starter onder, sinds een jaar een nieuwe batterij & ambriage.
Dus: startkabels. Alarm gaat af. En krijg 'm niet meer af. Ligt niet aan de afstandbediening (heb er 2, nieuwe batterijtjes). Doet ie ook niet altijd, soms gaat ie wel af, soms ook niet. En zolang ie niet af gaat, krijg ik mijn auto NIET gestart!

Dus: hoe verwijder ik dit alarm?!

Ligt geheel aan het type alarm systeem, is het achter af ingebouwd of een origineel. Origineel kan heel lastig zijn. Een achteraf ingebouwd systeem een stuk eenvoudiger, simpel de stekker eraf halen maar dan moeten er 2 of meer draden doorverbonden worden die de start onderbreking verzorgen. Dan moet je een aansluit schema van dat alarm hebben anders moet je gaan doormeten welke draden je moet hebben.

Of de bedrading volgen zo heb ik menigeen after market alarm ontmantelt .

Zo zie je vanzelf waar het een of ander onderbroken wordt .

[Bericht gewijzigd door daandc op (30%)]

@ daanc je moet de electrohobby ook bekostigen natuurlijk :P

het alarm kan ook wel last hebben van de kou , elektronica heeft een hekel aan lage temperaturen om te werken . de dunne draad vanaf de startmotor stuurt het startrelais aan , dus die draad komt bij het contactslot uit , daar zal ergens een onderbreking inzitten naar het alarm toe .

Bedankt iedereen! Druk ik fijn af en geef ik aan m'n pa, ik als meisje snap er natuurlijk niks van.. :D