Dag,van dit type heb ik een raar fenoneem nl. de motor komt niet echt op toeren bij centrifugeren? hij probeert wel maar versnelt en vertraagd dan even.
Bij het wassen hoor ik dikwijls een geluid dat trekt op het lawaai van een dimmer die je opendraaid en dan terug dimt ,ze draaid soms lekker, en na een tijd hoor ik het geluid van die zogenaamde dimmer en vertraagd de motor ,één seconde later terug volle bak ..
Heb de module bekeken en zie geen slecht contacten ,de koolborstels zijn nog goed want zoveel heeft de machine niet gedraaid.
heb iets gelezen van slecht elco's op de print !!!!
Ze staat wel in een koude garage en het lijkt erop dat hij in de zomer alles ok en nu met de koude terug problemen ;..
bedankt voor eventuele reakties ..
Geert,
gaat de deur normaal open?
In de meeste gevallen zit het probleem in de elko's op de stuurmodule. Deze elko's gewoon vervangen. Ben je voor rond de € 10,00 klaar. Snelle test: maak het module met een haarfohn warm en laat alleen het centrifugen lopen. Om bij het module te komen moet je het front openen. 3 bouten rond het mancet, 2 schroeven achter de zeepbak en een veer links onder. Het front kun je nu naar rechts opendraaien. Het module zit aan de rechter zijde in een kuststof behuizing. Pas op: je zit aan een 220V omgeving te werken.
Kunnen ook nog de relais op de stuurprint zijn. Zeker als deze van het merk NaiS of Schrack zijn, zijn ze verdacht.
Maak anders even een foto van de printplaat, goed duidelijk en scherp en zet die even hier neer. Dat praat makkelijker.
Dominic
Bedrading naar de motor toe oke?? steker goed erin?? Geen "hangende "koolborstel ? Even loshalen en het "loopvlak" bekijken , moet glimmend zwart zijn, dof is niet goed.
-chefke-
300 gram motivatie -> kop van de hamer!
700 serie is een elco van 47 uf stuk op de stuurprint. Deze vervangen en de machine loopt weer als een nieuwe.
De elco zit naast half onder het koelblok en ligt vlak op de print. Het is een blauw philips ding.
En vervang die staande van 220 uF er ook maar bij, meestal deze ook ten einde. Moduultje loopt weer als een neut