Hoe haal ik mijn labyrint los

Ik heb een bosch logixx automatic vaatwasser. Meestal doet hij het prima, maar de laatste tijd blijft de teller op 1 minuut steken. Ik heb al verschillende dingen op het forum gevonden. Ik heb het apparaat dus al schoongemaakt met soda en heb nu de zijkant van de machine geschroefd om bij het labyrint te komen.

Het labyrint heeft in de linkerbovenhoek een behoorlijke vervuiling. Ik probeer nu het labyrint los te krijgen, maar daarin ben ik nog niet heel succesvol. Verder dan het losmaken van de twee metalen houders en de water aan- en afvoer kom ik niet.

Ik ben bij andere types tegengekomen dat de bovenkant er af moet. Dat heb ik dus ook geprobeerd, maar ik krijg de achterkant niet los.

Kortom, ik zit vast en de afwas heeft ondertussen proporties bereikt die ik hoopte nooit meer te hoeven zien na mijn studententijd, laat staan dat ik nu ik het genot van een vaatwasser ken nog sta te popelen om deze klus handmatig te klaren. Kan iemand mij de verlossende tip geven?

Linker bovenhoek geeft vaak problemen met afpompen.
Deze storing is vaak het probleem van het niet verwarmen.
Los contact op het sturingsmodule van het relais voor de verwarming.
Of te weinig water in de kuip.
Wat bedoel je met "ik krijg de achterkant niet los"?
Foto plaatsen zegt meer.....

Stom dat ik achterkant heb geschreven. Ik bedoel de bovenkant. Ik krijg de bovenkant er niet af.

Ik zal even een foto laten zien.

Bij de groene cirkel krijg ik de bovenkant wel los. Bij de rode cirkel niet.
In de gele cirkel zit ook nog het e.e.a. vast, maar ik ga er van uit dat dat wel los zal komen als ik het labyrint verder los heb.

http://img689.imageshack.us/img689/4408/labyrint.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Maar jij hebt het over een los contact op het sturingsmodule van het relais. Dat klinkt als iets wat wat lastiger is om zelf op te lossen ....

[Bericht gewijzigd door Iwan75 op zondag 2 januari 2011 10:41:10 (75%)

Het bovenblad moet eraf.
De kunstof hoeksteunen moet je eraf halen.
De linker heeft een schroef ( kan je zien als je er van achter inkijkt)
De rechter heeft een metaal stripje aan de bovenkant dat je moet ombuigen wat je zal zien als het blad eraf is.

Haal ook de kleine slang los door de slangklem los te maken.
Daarna kan je het labyrint omhoogtrekken , zet er wel een teiltje onder want al het water uit het labyrint komt er dan uit.

Sturingsmodule ziet in de deur.

Ik zal de schroef eens zoeken. Daar heb ik dus blijkbaar overheen gekeken. Ik laat later wel weten hoe succesvol ik ben geweest

Het labyrint ligt in de badkamer te weken in de soda. Met veel moeite heb ik wat water in het vuile hoekje gekregen. Morgenochtend maar eens kijken of het vuil wat is losgeweekt

Ik heb ook gelijk de deur maar opengemaakt. Daar lijkt alles vast te zitten.

http://img402.imageshack.us/img402/5361/hpim3707.th.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Echt veel is er niet verbeterd helaas. Ik denk dat ik er toch een professional bij zal moeten halen.

Hallo.

De niveauregeling, op jouw foto rechts onder in de gele cirkel wil ook nog wel eens de veroorzaker zijn. Er komt dan te weinig water in de machine en dan verwarmt de machine niet. Je kunt dat testen door tijdens bedrijf een liter of 2 water bij te vullen. Gewoon de deur open trekken en water in de machine gieten. Als het programma dan wel gewoon afloopt dan is dat de oorzaak.

Groeten, Ron.

Het lastige is dat het niet elke keer mis gaat. Soms draait hij een week goed en de volgende week is het bijna elke keer mis.

Als het weer optreedt (de 2 keer dat hij heeft gedraaid heeft hij geen problemen gegeven) dan zal ik eens met extra water in de weer.

Bedankt tot zover Rontronix en S.Oldeerbout

De vaatwasser staat op dit moment weer op 1 minuut. Het zal wel erg toevallig zijn als hij nu in zijn afrondende fase van het programma zit. Het ziet er naar uit dat ik binnenkort dus nog een stap dieper de vaatwasser in zal gaan.