Okay, ik zal effe uitleggen wat er aan de hand is.
Ik heb een Akai CD-27 cd-speler, en zette deze net aan.
Deed de cd er in, en druk op play.
Vondt het vreemd, gebeurde niets (geen geluid).
Ik kijk op de cd-speler, en blijkt dat hij uit staat
.
Ik zet hem weer aan, maar hij stond nog aan.
Kortom, hij doet het niet meer.
Heb hem opengeschroeft, maar kan niets vreemds vinden.
De trafo is nog goed, deze geeft nog spanning.
Ik ben aan het meten gegaan, en kwam tot de conclusie dat er tussen de 4.4v en 4.98v op de display staat.
Heb geen idee wat de correcte spanning is, die zo'n display wil hebben.
Lijkt me sterk dat zo'n display kan werken op zo'n spanning, gezien er gloeidraden inzitten.
I can use some help
.
Michaël
I like it when a plan comes together http://www.geocities.com/elektrozone
MADdie
Kijk ook op de site waar ik MOD van ben :) www.schakelingenonline.nl Ik heb geen leven :( ik ben student www.horizoncollege.nl Help MIJ
Op wo 08-05-2002 18:51:32 schreef Diamon:
Niemand een idee ???
MJa niet echt 
Dit is dus zo'n bak beest ??
Je zou op google kunnen zoeken naar de schema's 
Bastiaan
Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer
Op wo 08-05-2002 14:32:37 schreef Diamon:
Okay, ik zal effe uitleggen wat er aan de hand is.Ik heb een Akai CD-27 cd-speler, en zette deze net aan.
Deed de cd er in, en druk op play.
Vondt het vreemd, gebeurde niets (geen geluid).
Ik kijk op de cd-speler, en blijkt dat hij uit staat.
Ik zet hem weer aan, maar hij stond nog aan.
Kortom, hij doet het niet meer.Heb hem opengeschroeft, maar kan niets vreemds vinden.
De trafo is nog goed, deze geeft nog spanning.
Ik ben aan het meten gegaan, en kwam tot de conclusie dat er tussen de 4.4v en 4.98v op de display staat.
Heb geen idee wat de correcte spanning is, die zo'n display wil hebben.
Lijkt me sterk dat zo'n display kan werken op zo'n spanning, gezien er gloeidraden inzitten.I can use some help
.
Gloeidraden? dan is het wel een erg oude.
Volgensmij is dat wel een redelijke spanning. LCD's werken meestal op 5v ofzo. Maar stel dat je display stuk is, of te weinig spanning krijgt dan nog kun je toch nog wel je speler gebruiken om muziek te beluisteren?!
Ik dacht zelf ff aan een kapotte schakelaar, maar dat is het niet aangezien jij gewoon spanningen erin kunt meten.
Doet die echt niks? of zie je alleen niks?
Ik zou graag als dat kan meer info van je horen.
De gloeidraden branden wel (27V +/-), maar verder brandt er niets (letters, cijfers).
De cd-speler doet niets verder.
Als ik hem uitzet en trek de la open, dan gooit hij hem ook niet dicht bij het weer aanzetten.
Michaël
I like it when a plan comes together http://www.geocities.com/elektrozone
Het is geen draagbare cd-speler.
Haal em dan eens open en kijk dan eens (niet recht in de lens zien he) of de lens naar een cd zoekt. Dit zie je, als de lens op en neer gaat zoek hij een cd anders ni.
Ronald45
Golden Member
Klinkt als een kapotte voeding (als je geluk hebt).
Die gloeispanning voor het display is een wisselspanning, en komt rechtstreeks van de trafo, dus die is er meestal wel.
Je zegt dat de speler NIKS doet, daarom denk ik aan de (gelijkspannings-) voeding.
Als je pech hebt is de microprocessor kapot, ook dan is de speler "dood".