Hoi allemaal ik heb heb probleem met een wat oudere vaatwasser van dit merk. Het typenummer heb ik zo niet bij de hand maar het één van de eerste met het waterslot bij de kraan en voorzien van een mechanische klok. De eerste storing was dat er nagoeg geen water in de machine kwam, als eerste heb ik de niveau regelaar naast het labyrint gereinigd maar geen resultaat uiteindelijk bleek het dat het water weer net zo snel werd afgepompt als dat het ingelaten werd bleek er een ventiel onder het labyrint te blijven hangen dit was zo opgelost, helemaal blij maar helaas nu gebeurt er het volgende: bij het water inlaten gaat de niveau regelaar overlopen met als gevolg water in de bak en jawel de klok stopt en afpompen maar. De regelaar kun je verwijderen middels een kliksysteem, het is de regelaar die net naast de rode vlotter is geplaatst. Nu heb ik het vermoeden dat ik hem verkeerd heb gemonteerd.
Weet iemand hoe ik dat op kan lossen?
Groet Ronny.
Tsja, zonder type, zonder foto worden wij er geen wijs uit. Ik vermoed dat het er een uit de GSF serie is, maar mijn glazen bolletje laat het afweten vandaag. Eerst meer info, type staat op de voorkant of in de deur.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
het klonk al niet als een bauknecht met roden onderdelen en een labyrinth .... heb je de slang die van de onderbak naar de uitgang van het labyrinth loopt al eens schoongemaakt ? deze zit er los ingestoken en kan weleens vol zitten met visgraat oid. daardoor komt meteen de vlotter in met het leeglopen van het labyrinth .
Hoi, ik heb het labyrinth wel van zijn plaats gehad en de toevoerslang er af gehad om te controleren of het waterslot wel werkte, daar is dus niets mis mee. Links bovenin is het labyrinth wel zwart uitgeslagen. De slang die je bedoeld zit direct na de afvoerslang toch? Het is goed mogelijk want toen het ventiel nog vast zat en er dus bijna geen water in de machine kwam heb ik d.m.v. een paar liter water in de machine gekeken of de circulatie pomp werkte dit was het geval en het water werd ook niet direct weggepompt. Jammer dat ik pas aan het eind van de week tijd heb om er mee verder te gaan maar grote kans dat er een verstopping is. Bedankt voor het meedenken en ik laat de afloop weten.
Ronny.
De vlotter en labyrinth alsmede dikke slang onderin goed reinigen met chloor OID, dan loop deze weer als een neut.... Ontluchten gaat niet goed met afpompenen en met vollopen stopt hij vroegtijdig doordat de rode vlotter omhoogkomt door te veel slijm er in. Mag niet omhoogomen door een luchtbelletje.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
dus we doelen op de slang van de waterinlaat met vlotter naar de onderbak , deze gooit de vlotter omhoog als hij verstopt is . de bocht in het labyrinth is alleen met afpompen een probleem , meestal icm heet water.