k wou bedrading voorzien om later een videofoon van niko te voorzien. Maar hoe die geschakeld moet worden en wat de stroomvoorzieningen daarvoor zijn weet ik niet.
De communicatie van buitenpost naar binnenpost gebeurd via UTP maar de beide zullen waarschijnlijk ook 2,5° voeding nodig hebben, niet?

Vaak gaat de spanning ook over de UTP.. Tenminste bij Tegui wel.

akkoord, dat kan gelden voor de buitenpost maar dan heeft de binnenpost toch stroom nodig? 230V of 24V? Hoeveel verbruikt die? Ergo, hoe moet ik die zekeren?

[Bericht gewijzigd door Cheops op (21%)]

Ik ken de videofoon van niko niet maar er zijn ook tweedraadssystemen op de markt die voeding krijgen van een module in de zekeringenkast.vb BTchino

ben net bezig een videofoon aan het plaatsen.goedkoop model van Elro
Hier voorzie ik 6 draden naar de binnenpost en 6 draden naar de buitenpost.

interessant. Elro even opzoeken.

Voor de niko's: UTP van module (meestal in zekeringkast) naar buitenpost en UTP van module (zekeringkast) naar binnenpost. Voeding gaat over die bus. De enige voeding die je dus moet voorzien is voor de voedingsmodule die meestal in de zekeringkast komt.

Als je even op de niko-site kijkt (klik wel best "professional" aan) dan kan je normaal gesproken de handleidingen wel downloaden.

Heb ik geprobeerd. Je kunt er blijkbaar, naar wat de tekst op onderstaande link aantoont, ook de schema's afdrukken maar er verschijnt verder niks op die pagina bij mij...

http://www.niko.be/default.aspx?PageID=256&Culture=nlbe

Nu heb ik via omweg aan de aansluitingen geraakt daarvoor.

Nu nog eens bekijken hoe die rolluikdrukknop van draden moet worden voorzien. Het is er een met twee drukknoppen zodat indien beide drukknopppen samen ingedrukt worden de beweging stopt. Er staat ook stop op beide knoppen samen.

Iemand een schema?