Wil graag ledjes monteren in mijn auto die de tankinhoud weergeven. De weerstand van de vlotter in de tank is 30 0hm bij vol, 100ohm bij 3/4, 331 ohm bij 1/4 en 385 ohm bij minimum. Is er iemand onder jullie die mij kan zeggen hoe ik dit moet aanpakken

groetjes Jan

Hoi,

Hoeveel led's wil je gebruiken ?
Zoek eens naar dot/bar display driver bv. lm3914.
Veel dot/bar display drivers kun je aan elkaar koppelen om meer led's te sturen.

bert.

Gebruik de zoek functie van het forum, de vraag is al vaker voorbij gekomen, compleet met antwoord en schema's

heb hier een kit van een velleman mono vu-meter k4304. krijg het echter niet werkend op mijn tankvlotter. kan iemand me verder helpen?.
Zou het schema graag als bijlage bijvoegen maar wil niet lukken. Kan het je wel altijd doormailen als je wilt. heb naast een 12V voeding een high input, een low input en een massa

Welke spanning kun je in het kitje stoppen? Je zou een spanningsdeler kunnen gebruiken.

wordt gevoed door 12V. Kan echter dmv een spanningsdeler de tankvlotter niet laten werken zoals ik wil. bij lege tank rode led en bij volle tank alle leds. tankvlotter zit aan massa.

Ben er uit Condensator C1 en weerstand R1 verwijderd. Via weerstand van 330 ohm spanning van 12V op high in gezet en vandaar naar tankvlotter. werkt bijna perfekt Nog beter is de weerstand van 330 ohm te vervangen door een potmeter, is dan nog preciezer in te regelen maar hij geeft leeg en vol goed aan.

Bedankt voor de reacties