een goede avond
ik heb een vraag: ik ben een houtenkist met autoaccu aan het maken, met een grote verstraler er op (ook 12V) deze kan ik op afstand bediennen.
ik wil deze lamp 360graden laten draaien door een servomotertje maar hoe kan ik een 12V moter twee kanten laten op draaien,aangesuurd door 1 servo??
zal iemand mij meschien hierbij kunnen helpen?
met vriendelijke groet,
Kees
Is dat een modelbouw ontvanger?
Dan kan je de servo weglaten en een modelbouw snelheidsregelaar(ESC) er voor in de plaats zetten.
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Een relais heeft twee standen. Je wilt drie mogelijkheden: linksaf, rechtsaf of stilstaan. Dus ik zeg: Zoals je het formuleert kan het niet, dus moet je een stapje terug, en is ZP's vraag zeer relevant.
eej bedankt voor het andwoorden 
ik weet niet wat het verschil zal moeten zijn.....
maar het is een: C&F digital prportional 4channel reciver 001 am27MHz
deze komt uit een modelvliegtuig die ik eens gehad heb, maar nooit verder dan een prikkeldraadhek heefd gevlogen..
maar zie neit egt iets van een fabrikandsnaam staan.
met vriendelijke groet kees
jokohoko
vergissen is menselijk maar voor totale chaos is steeds een pc of elektronica nodig
het eenvoudigst en basis zal zijn van op de servo zijn arm 2 schakelaartjes te plaatsen dus als je links duwt dat het ene schakelt en rechts het andere en zodus een uit midenstand
dan die schakelaartjes een relais laat sturen indien nodig voor het verbruik.
en voor het relais zal je er dan ook 2 moeten nemen om een soort Hbrug te maken
Lijkt dit logisch of is het te volgen anders kan ik wel eens iets uittekenen
en het is tuurlijk maar de basic oplossing, geen snelheidregeling en de meest veelgebruikte componenten lijkt me.
Dat is zeker niet het makkelijkst. Als je de servo los kunt maken van de ontvanger, kun je er een snelheidsregelaar voor in de plaats zetten. Hiermee kun je een motortje voor- en achteruit laten draaien. Voor regelaar: www.bidproduct.com > brushed esc > brushed car esc.
jokohoko
vergissen is menselijk maar voor totale chaos is steeds een pc of elektronica nodig
ok is het makkelijks maar is wrsch aankoop en dus duurder.
en omdat hij specifiek zegt dat hij het met relais wilt aansturen,
Al ga ik er idd wel mee accoord dat het de properste en beste oplossing is
ooh oke, ik meot het ook op strand kunnen zetten dat gaat dan denk wel snel stuk door die zee lucht 
ik doe denk tog maar gewoon een schkelaartje op zetten
sspr bedankt voor de reactie, en sorry voor mijn late reactie was ziek
met vriendelijke groet kees