Geen idee, gezien de schade aan de led displays vermoed ik dat de stroompiek de shunts gemold heeft en toen via de meters op de een of andere manier verder is gegaan. Door dat de shunts uitvielen was er geen stroombegrenzing meer en ook geen spanningsregeling en hier hangt een 400 VA achter. Dat de display 3 A aangaf was waarschijnlijk een laatste stuiptrekking, van 3A gaat zo'n TIP niet defect in een paar seconden.
Ik heb net de gene de defect was en nu met darlington, twee powertorren parallel en emitterweerstanden op een 2,4 ohm weerstand gezet. De stroombegrenzing op zoveel mogelijk stroom. En toen de spanning terug gedraaid tot de begrenzings led uitging. Toen liep er 2,5 A. Mijn shunts zijn wel nu zwaarder maar nog steeds ongeveer even veel mOhm. Dus ik weet nu zeker dat er niet meer dan 2,5 A kan gaan lopen.
Er is nog iemand bij wie de shunts eraan gingen. Blijkbaar toch een zwak punt. En dan moet je dus zorgen dat je stroommeting niet als pad kan gaan fungeren. In die Delta is dat ook zo. De metershunt is daar vrij klein maar die delta shunt zal niet defect gaan. Dat is een massief stuk metaal.
De kast is nu hier ook het probleem. Ik denk dat ik het gewoon op een plank schroef en dan alleen een frontjeplaatje ervoor. Het staat toch op een andere voeding en onder een plank. Makkelijk om dingen toe te voegen. En dit keer gewoon met analoge meters.
[Bericht gewijzigd door
fred101
op zaterdag 2 april 2011 22:50:12
(10%)