hoi ,
ik heb een behringer ub 1204 fx pro menpaneel .
als het gemiddeld 2 uur speelt valt het gewoon uit .
ik heb een alles afgekoppeld en alleen laten draaien , maar hij doet hetzelfde .
voeding heb ik ook al eens veranderd , maar dat maakt geen verschil .
iemand een idee ,
GR MIKE
Vraag is dan: waarom heb je de voeding veranderd, en wat heb je precies veranderd?
Als het paneel uitvalt, waaraan zie of hoor je dat dan?
Wat bedoel je precies met "uitvallen"? Gaan de lampjes uit, valt het geluid geheel of gedeeltelijk weg, hoor je een klik als hij uitvalt (vanuit het apparaat zelf), andere symptomen?
Is er recent bier of een andere drank overheen gegaan?
Voor de overige lezers, het gaat om dit mengpaneel:
Zo te zien heeft 'ie een DSP voor vage effectjes, maar ik heb zo'n vermoeden dat 'ie verder geheel analoog is - en daarmee niet vatbaar voor crashende digitalen, op de effecten na.
Het zou een thermische zekering kunnen zijn die eruit vliegt na 2 uur, of een willekeurig slecht contact. Maar daar zullen we toch meer informatie voor moeten hebben.
[Bericht gewijzigd door Bert M op (16%)]
alles valt gewoon uit . lampjes , geluid ,
dan na een half uur wachten kan ik het gewoon weer aanschakelen , tot ik weer hetzelfde tegenkom .
het is een analoog mengpaneel ,en ook geen versterking aanwezig .
@KlaasZ : de voeding is net als laptop , maar met een v-stekker op
het einde ( universele kabel , als de stekker van pc's , versterkers , enz )
[Bericht gewijzigd door cabriooke306 op (11%)]
Als je hem zo lang aan laat staan dat hij uitvalt, kun je vervolgens eens proberen te meten of er nog spanning uit de netadapter komt? Zo kunnen we in ieder geval bepalen of het aan de adapter of aan het mengpaneel ligt.
Fuzzbass
Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com
Hij heeft al een andere adapter geprobeerd, zei hij.
Ik denk aan 2 oorzaken:
- het interne voedingsgedeelte wordt langzaam te warm en slaat in thermische beveiliging.
- door het warm worden en uitzetten van een slechte soldeer- of stekerverbinding valt de voeding weg
okee, het is dus een voeding via een adapter. Had ik eigenlijk kunnen weten, want dat is bij Behringer tamelijk gebruikelijk.
Dan zou je inderdaad eens kunnen proberen om een paar meetpunten te creëren op de plek waar de spanning uit de adapter het paneel binnenkomt. Dan weet je of het in de adapter zit of in het paneel zelf.
rick6213
in mijn bericht hierboven zijn eventuele fouten voorbehouden ;)
die dingen willen ook wel eens oververhit raken heb zelf een kleinere die ook na een uur of 4 ermee kapt. hij was toen wel gloeiend heet maar die van mij heeft ingebouwde versterking.
Met "voeding heb ik ook al eens veranderd" bedoel je dat je de voedings module vervangen hebt of een andere netkabel geprobeerd hebt.
Voor zover ik weet hebben deze Behringers een geschakelde voeding.
Ik denk dat er dus een 'intermittant' defect in de geschakelde voeding zit. Zal een hele uitdaging worden. Onderdelen van Behringer zijn mijn ervaring ook lastig aan te komen. Het service systeem van Behringer is een beetje ingesteld op, als het binnen de garantie termijn kapot gaat wordt apparaat vervangen en daarna eigenlijk jammer dan.
Succes.
ik heb de netkabel vervangen ( een kabel met het bijhorende bakje )
heb nog een behringer die perfect werkt , en heb die voedingskabel gebruikt ,
tja , weet ook echt niet hoe het komt , mengpaneel voelt niet warm aan als het uitvalt , voeding ook nie te warm , pfff 
Fuzzbass
Ik zie dat het een interne netvoeding betreft. Geen externe netadapter dus. Een kabel is een simpel ding, dus die vervangen geeft echt 0% kans op verbetering.
De eerste verdachten lijken mij de afvlak elco's in de interne netvoeding. Daar wordt het vaakst op bespaard, terwijl die van behoorlijke kwaliteit moeten zijn in een schakelende voeding zoals in deze mixer zeer waarschijnlijk zit.
Maak het ding eens open en schiet wat scherpe foto's van het netgedeelte.
Volgens mij bedoelt TS met dat 'bijbehorende bakje' een netadapter.
Ik heb zelf de voorloper van dit mengpaneeltje, de UB1002. Deze bevat een simpele 3-poot regelaar (LM317 of zoiets) op een klein TO-220 vinger-heatsinkje. Deze wordt vrij warm, maar kan z'n warmte niet goed kwijt aan de omgeving, ondanks dat de hele behuizing van aluminium is. De voedingsregelaar is geisoleerd opgesteld, zowel in elektrisch als in thermisch opzicht.
Ik vermoed dus dat warmte (eventueel in combinatie met een slecht soldeercontact) hier de oorzaak is.
Fuzzbass
Volgens de Behringer website heeft deze mixer een 230 VAC aansluiting op de mixer zelf, dus de TS heeft het verkeerde typenummer gegeven, of er zijn verschillende versies in omloop.
TS heeft het afwisselend over kabel, bakje, en voeding, dus ik haak af. Succes met de spraakverwarring.