Hallo,
Ik heb een oud mengpaneeltje gekregen met van die oude 5? pin DIN connectors.
Ding had 15 jaar in de kast gestaan en wat blijkt? hij doet het nog.
Er waren draadjes aangesoldeerd.
De input heb ik er zelf aangeslodeerd en is als volgt headphone jack output op versterker is met draadjes vastgesoldeerd in het mengpaneel.
ik heb een nieuw headphone jack gemaakt op de tape tuner aansluiting ik heb een speaker draad aan de binnenkant gesoldeerd ik alles aangezet maar de box op het menpaneel gaf super zacht geluid en kraakte bij de bas.
toen kwam ik erachter dat de orginile speaker output 3 draden had:
1 rode
1 witte
1 met geen behuizing
ik had dit eerder gezien dus ik heb de rooie op de draad zonder behuizing aansloten en het geluid was een stuk harder maar nog steeds hetzelfde gekraak.
Wat is dit?
kapotte condesatoren?
zelf gemaakt schema:
headphone jack output naar input tape/tuner mengpaneel.
die kabels gaan naar volume regeling op het paneel die werkt ook goed.
Die gaat weer naar zo'n monitor switch.
en dan naar een grote printplaat en dan naar 3 draden output waarvan maar 2 ingebruik zijn ( zie boven) en dat was het.
Is hij kapot of doe ik iets verkeerd?
foto's komen eraan sorry voor het slechte solderen.
Mvg Merlijn
Bij een mengpaneel is een eindversterker nodig om een luidspreker aan te kunnen sturen.
Ik zou niet aanraden gelijk in een apparaat te beginnen te solderen, maar het eerst gewoon met verloopjes te testen op normale werking.
foto snel met paint 
http://i55.tinypic.com/bgy36b.jpg
dus u bedoelt dat ik vanuit de input even 2 tulpjes moet solderen en die naar een versterker maken?
Ik nog een auto versterker is dit goed?
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (56%)]
normaal is de witte de links plus en de rode de rechts plus
die zonder behuizing de min, dat kraken is gewoon omdat je een + en een min verbind met elkaar, dit is eigenlijk kortsluiting, tis te hopen dat die rechter uitgang nog werkt.
dus gewoon de rode draad op de plus van de rode tulp output
de witte draad op de plus van de witte tulp output
en die draad zonder buhuizing(min) op de min van beide tulp stekkers
Op 19 maart 2011 21:18:58 schreef merlijndamman:
dus u bedoelt dat ik vanuit de input even 2 tulpjes moet solderen en die naar een versterker maken?
Ik nog een auto versterker is dit goed?
Mvg Merlijn
Wat denk je erzelf van?
Als je van de input naar een versterker gaat dan doet de hele mixer niks.
niet overal waar output op staat betekent speakers erop en knallen maar.
Volgens mij moet je er meer niet aan klooien...
Wat een rommel zooi,lijkt meer op een big bang,over en uit.alles naar de klote.EEN Tulp plug is niet bedoeld voor speakers,maar voor afgeschermde kabel,input signaal en pre output signaal.het is dus aan te raden een vakman in te huren,en er zelf maar af te blijven.
[Bericht gewijzigd door columbo op (17%)]