hallo allemaal,
ik heb op school pas een bordje gemaakt met een pic 18F4455 en met een FT232RL voor serieel te kunnen via usb.
ik dacht nu ik schrijf even een programma voor een byte te zenden naar de print.
dit is mijn VB express code:
Public Class Form1
Private Property d As String
Declare Function opencom Lib "Port" (ByVal A$) As Integer
Declare Sub CLOSECOM Lib "Port" ()
Declare Sub SENDBYTE Lib "Port" (ByVal b%)
Declare Function READBYTE Lib "Port" () As Integer
Declare Sub DTR Lib "Port" (ByVal b%)
Declare Sub RTS Lib "Port" (ByVal b%)
Declare Sub TXD Lib "Port" (ByVal b%)
Declare Function CTS Lib "Port" () As Integer
Declare Function DSR Lib "Port" () As Integer
Declare Function RI Lib "Port" () As Integer
Declare Sub DELAY Lib "Port" (ByVal b%)
Declare Sub TIMEINIT Lib "Port" ()
Declare Sub TIMEINITUS Lib "Port" ()
Declare Function TIMEREAD Lib "Port" () As Long
Declare Function TIMEREADUS Lib "Port" () As Long
Declare Sub DELAYUS Lib "Port" (ByVal l As Long)
Declare Sub REALTIME Lib "Port" (ByVal l As Boolean)
Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
opencom("COM2: 1200, N, 8,1")
End Sub
Private Sub TextBox1_TextChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles TextBox1.TextChanged
d = TextBox1.Text
End Sub
Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
SENDBYTE(d)
End Sub
End Class
ik wil dit testen ZONDER dat de print op de pc hang. hij start op en je kan een waarde in geven in het text vak, dan druk je op Send en dan krijg ik een error dat hij de dll niet kan vinden.
error:
http://img842.imageshack.us/i/errordll.jpg/
ik heb de dll in de map staan bij From1.vb.
hoe komt het dat hij de dll niet vindt ??
of doe ik iets heel stom fout ?
mvg
Xest
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
de error is weg 
ik heb de dll bij in de windows map gezet en nu is de error weg.
of dat de rest juist werkt weet ik niet, denken jullie dat dit werkt ? (je geeft een byte in en hij verzend deze op de serieel poort of in mijn geval op de virtuele serieel van de FT232RL)
Gamesbond
Enige overeenkomst tussen wat hierboven staat en de werkelijkheid berust op puur toeval
volgens mijn ervaringen (ik werk met VB2010 pro) moet je in VB een resource toevoegen, en dan de DLL aanduiden. dan wordt de dll geïntegreerd in je project, en kan je programma normaalgezien ook op een andere pc werken
Heb je nog een speciale reden om port.dll te gebruiken?
Seriële poorten kun je gewoon onder System.IO.Ports vinden.
Openen, sluiten, data zenden en ontvangen, al dan niet blocking.
ik gebruik de port.dll omdat deze ook in het boek wordt gebruikt dat ik aan het lezen ben. maar pas de voor beelden aan en daar door de error's