hallo ik heb een droger van bosch 3jaar oud ???? WTE 4100 maar de achterlager is er uit gelopen ,stuk dus maar ik wil er een nieuwe plaatsen en de vraag is : moet ik de hele machiene slopen of kan ik aan de achter zijde { ik zie hem zo zitten de lager ]met beleid een neiuwe plaatsen , het blokje waar de lager in hoort heb ik er al uit maarja daar is nu de ruimte voor . heeft iemand graag advies . m.vr.grt martin

heb gisteren ook m'n wtl6100 uiteen gehaald omdat er een scharend geluid was met aanzetten . daarvoor moesten de zijwanden eraf , bovenkant en de achterkant om bij de lager te komen . deze zit vast met 1 moer achter het element ( bij de mijne tenminste ) gelukkig bleek er een los ringetje in de rand te zitten wat het geluid veroorzaakte . overigens zat het lager wel los , kon de moer er met de hand afdraaien . dit was wel een kogelscharnier om het bewegen van de trommel beter aan te kunnen.

soms is alleen smeren al zat , gezien de hitte van het element wat erlangs blaast.

Ben blij voor u meneer testman ,maar bij is echt de achterlager defect de kogeltjes zijn helemaal verdwenen ,en de zijkanten kan er bij mij niet af en de achterkant is ook 1 geheel wel een luikje om bij de verwarming en lager te komen ,maar der zit een balkje overdwars vast aan mantel ,je kan wel de trommel iets naar binnen drukken ,alleen weet ik niet of dat geen gevolgen heeft ,spreuk is Met geweld ...... je een ezel . grt martin

dan moet je aan de voorkant de trommel eruit halen , dus het front eraf halen en schuift de trommel naar voren toe. check ook meteen de aandrijfsnaar , deze kan uitgedroogd zijn . anders kan je dit over een half jaar weer weer gaan doen.

Ok Testman dat leek mij ook de goede oplossing ,wel met veel werk maar het is niet anders , nog bedankt voor de reactie en advies . m.vr.grt martin