Besten,

ik heb hier een signalmaster liggen, dit is een reeks lampen dat na elkaar aangaan en als deze allemaal aan zijn gaan ze uit en herbeginnen ze met aangaan.

hiervoor is er een controller nodig, maar volgens de leverancier is er voor dit (oude) model geen controller meer beschikbaar, dus ga ik zelf iets in elkaar moeten steken.

probleem is, welke schakeling heb ik nodig? en kan iemand mij hierbij helpen? zowel ontwerp als fabricage?

gegevens:
autospanning dus 10V-15V
6 lampen van 12V 27W

bedoeling:
6 lampen dat na elkaar aangaan dus eerst lamp 1, dan 1+2 dan 1+2+3 en zo verder, als alle 6 branden mogen ze uitgaan en opnieuw beginnen.
lampen moeten zowel van links naar rechts, als van rechts naar links kunnen aangaan (eventueel 2schakelingen met een schakelaar L of R)

wie kan mij hierbij helpen?

http://www.sigtech.de/img/beispiele/Signalmaster.jpg

mogelijkheden zijn een shiftregister en een 555 timer...
spulletje resetten als 6 actief is en er een pulks komt met een AND gate.

Deze schakeling kan maar 1 kant op, dus je zult hem 2x moeten maken, maar de 555 timer kun je wel hergebruiken.

Andere mogelijkheid is een zaagtand opwekken en door een display driver sturen zoals de LM3914.

Deze kun je wel de andere kant op gebruiken, als je het zaagtand signaal omkeert

Zelf zou ik een uC nemen, daar kan alles in 1x mee, maar is IETS complexer voor een beginner

Dan nog de drivers met een mosfet met een lage RDS(on)

[Bericht gewijzigd door High met Henk op (34%)]

Een Kitt scanner als basis gebruiken?
Bijv: KLIK

wie maakt er mij de volledige schakeling, klaar voor montage? eventuele kosten worden vergoed!

post je vraag dan eens in vraag & aanbod, daar is dit forum niet voor,

Wil je het zelf maken, dan kun je gebruik maken van bijvoorbeeld onderstaand schema.

http://download.collem.nl/signalmaster.jpg

Het progje in de PIC16F628A bepaald de knipper mode.

Met de knoppen kun je kiezen tussen mode 1-4 en stop.

Stuur me anders een pm

[Bericht gewijzigd door Stan1 op (25%)]