Ik ben met een project bezig een sensor op een servo te plaatsen, en wil dan zodra de sensor afgaat de hoek waar de sensor in staat kunnen aflezen. Dit wil ik doen door hem op een servo te plaatsen die verbonden is met een microcontroller.
iemand enige idee welke servo hier precies genoeg voor is, geen lange afrem en aanloop tijd heeft. en hoe ik dit het beste script matig kan doen?
jokohoko
vergissen is menselijk maar voor totale chaos is steeds een pc of elektronica nodig
welke snelheid en dergerlijke, de servo heeft zelf al een potentiometer erin dus in principe kan je iets opbouwen dat meet, indien geen signaal 10naar rechts, opnieuw meten, indien geen signaal nogmaals 10,
enz tot hij meet en dan weet je exact de waarde
Over wat voor een servo hebben we het hier? Een modelbouwservo of een "echte". In beide gevallen is er natuurlijk al een hoeksensor aanwezig.
Een gewone modelbouwservo werkt best wel goed.
En als er alleen maar een sensor op komt, heb je nog niet zo'n zware nodig.
In welke taal wil je programmeren?
Als het pibasic is, kun je weleens kijken hoe ik dat heb gedaan.
http://www.circuitsonline.net/forum/view/82086/6/johnny6
Het is daar op dat topic nogal een rommeltje, maar komt doordat ik toen ook in een leerproces was.
Het uiteindelijke resultaat is een werkende sensor op een servo, die de grootste 'doorgang' vind.
Dat snap ik niet, je stuurt zelf die servo, dus je weet al precies in welke positie hij staat, daar heb je geen extra sensor voor nodig.
Als het heel nauwkeurig moet zijn is een modelbouwservo geen optie.
TS wil waarschijnlijk weten, wat de servostand is, wanneer de sensor "iets" detecteerd, en dit af kunnen lezen.
Een beetje duidelijkheid van TS zou dit giswerk kunnen voorkomen.
Ik wil hem aansturen via atmel 328p met pulsen.
zat te denken aan een if poort.. zolang de sensor niks detecteerd.. de pulsen van 0,7ms naar 2,5ms opbouwen. zodra de sensor aanslaat.. slaat die uit de loop dus stopt die.. alleen wat voor servo kan ik hier het beste voor gebruiken is mijn vraag?