hey,

ik had even een vraagje, ik wil graag met throttle boddie`s gaan rijden op mijn v-tec, dat is geen probleem, en heb ik in feite al voor elkaar.

nu is het probleem dat ik met een dubbel set injectoren wil gaan rijden, maar ik weet even geen oplossing om dat goed te schakelen, ik wil namelijk set 1 onderin toeren rijden, en set 2 in hoge toeren, dat is wel te schakelen, alleen moet er een bepaalde tijd zijn dat de motor op 8 injectoren loopt, dit om een flinke vermogensdip te voorkomen, en juist de schakeling om kortstondig op 8 te lopen voordat wordt over geschakeld naar de andere 4 is het probleem, nu is er een hele simpele oplossing, en dat is met een stand-alone ecu gaan rijden, maar dat wil ik niet, ik wil het graag schakelen icm mn originele ecu

groetjes arnold

de suurkanten parallel en met een aantal FET's de voeding selecteren ?

Maar hoe en op welke voor waarden selecteer je welke injector, kan je een extern schakelen ?

je zal ook je ECU moeten herprogrameren.

ik hoop eigenlijk iets te vinden waardoor ik onder de v-tec op het 1ste set kan rijden, dat is vanaf staionair tot 5600rpm, dan schakelt de v-tec in, maar dan zou ik willen dat bijv. bij 5400rpm het 2de set er al bij komt, en bijv bij 5800rpm de 1ste set uitschakeld, waardoor hij dus kortstondig op 8 injectoren loopt, 400rpm om precies te wezen, de ecu moet inderdaad geherprogrammeerd worden, maar mn ecu snapt 8 injectoren niet, vandaar dat ik graag buitenom mn ecu een schakeling zou willen maken, die aan de hand van het rpm signaal schakeld bijv.

je heb dus drie standen

a , a+b , b

moeten de verschillende standen simpel te wijzigen zijn, dan zou ik gaan voor een PIC of AVR, daar is dit een mooi klusje voor

Die kan ook de evt timing verzorgen.

dat klopt volledig, nu moet ik even toegeven dat ik niet weet waar je het over hebt, wat is een PIC of AVR? ik ben maar een simpele monteur.

als het even kan zou het makkelijk wezen om inderdaad makkelijk de standen aak te kunnen passen

Normaal wordt er eerst op set A gereden dan bij een bepaald toerental, 5400 bij jouw, set A op een bepaald percentage opening vast gehouden,
meestal 80%, en daarbij komt set B rustig in actie, start meestal 20% duty.Dan heb je de minste last van een "dip".
Zou met een PIC kunnen ware het niet dat je de ecu moet meedelen dat er grotere injectoren op zitten bij 5400RPM
zodat het aantal uSec/bit injectie wijzigt. En dan set A met de Pic op 80% duty houden. Eigenlijk is dat heel lastig dus.

BTW als je met 4 throttle body's gaat rijden heb je aan de originele ecu heel weinig, je zou eerst de map sensor moeten uitschakelen en op gasklepstand gaan rijden. Je hebt met 4 gaskleppen te weinig vacuüm voor een gooed signaal op de map sensor.

ja oke, ik ben aan het kijken hoe ik dat kan ondervangen, mn ecu moet overigens toch nog aangepast worden, want er is nog een aantal dingen veranderd aan mn motor, nu moet het vacuum geen probleem opleveren, want er komt een vacuumbox bij te hangen, onder andere voor mn rembekrachtiger, maar dus ook voor mn map-sensor

vacuum box met een MAP sensor gaat natuurlijk niet ;)

voor exta vacuum tbv. rembekrachtiger kan je eens kijken naar een dynamo van een diesel, waarin ook een extra vacuumpomp gebouwd zit.

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op (57%)]

Een vacuüm pomp van een diesel (Mazda 626 model GV blok RF-N) heeft een aparte vacuüm pomp.

Mmh ECU's kun je niet beter een ECU nemen die een V8 kan sturen, dan heb je ineens 8 injectors dat je los van elkaar kunt sturen.