Nou vooruit dan maar. Ik had gehoopt dat ik jullie kon afschepen met de buitenkant en de spagetti aan de binnenkant verborgen kon houden.
Ik heb de steuntjes uit de oude radio gebruikt en daar alles zo voordelig mogelijk op gesoldeerd. De weerstanden zijn een achtste watt, dat wil best maar een grotere weerstand lijkt natuurlijk wel mooier.
De eerste keer dat ik hem bouwde deed een kanaal het wel en de andere bromde.
Toen heb ik alles los gesoldeerd en ben ik weer op nieuw begonnen, dit keer kanaal voor kanaal. Weer bromde hij, maar met de gloeispanning aan een kant aan het chassis was dat helemaal verholpen.
Ik schreef dat het geluid niet tegen viel en dat is ook zo maar een goede UTG zal de kwaliteit natuurlijk erg verbeteren.Het was een projectje dat niet teveel mocht kosten en vandaar alle soms wat dubieuze onderdelen.Oh ja, het plaatwerk komt van een gesloopte afwasmachine.
hier komen dan nog een paar foto's.

het meubelmakers gedeelte.

de binnenkant.

een close up van de spagetti.

en tot slot de achterkant met de retro DIN aansluitingen.
Damic
Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar
Looks good, behalve de spaghetti (ik krijg terug honger). Wat vind je van mijn idee eigenlijk voor de schakelaar?
De bedrading kan een tyrapje gebruiken, maar het gebruik van de soldeersteunen is zo als ze bedoeld zijn (je gebruikt trouwens ¼W weerstanden).
Het kankloppen dat je brom weg is als je de gloei aan de massa legt, dat is heel normaal.
Een plus voor de retro aansluitingen.
Hallo allemaal!
Tijdens het zoeken geraak ik ook hier terecht.
Ik kreeg ook een waarschuwing dat ik iets nuttigs aan deze topic zou moeten toevoegen!
Ik voeg niets toe maar de foto's lijken op, en de vraag ook wel dus...
.
Ik heb net zo'n trafo als boven aan op de foto,
Alleen ik heb er eentje met vier(4) aansluitingen aan beide zijdens.
Ik vroeg mij ook af wat voor een trafo dit is en wat ongeveer de impedanties zijn?
Ik hoop eerlijk gezegd aan een kant twee keer hoog en andere kant twee keer laag.
(zou ik goed kunnen gebruiken!)
Maar weet dit niet zeker, is er iemand die iets weet? welke type radio/schema?
Er zitten trouwens nog onderdeeltjes op (weerstandjes)
Aan een kant 2 weerstandjes 22K en andere kant 100R en 220R en een onbekende(met geel stipje)
Zal hem zo even doormeten met oHmM.
Groetjes uit Rotterdam!
Rob.