Opruiming elektronica'verzameling'

Dit topic is gesloten

Of staat er misschien nog een etsbak?

Eentje waar WEL een aanhanger voor nodig is :P

Schimanski

Golden Member

Op 13 september 2013 17:38:34 schreef Tidak Ada:Verder nog een aantal blikken Goulashsoep (de kip met zuignapjes was op). Dus ook bij de lunch kunenn we vooruit.

(Dat missen ze in oktober :+)

Goulashsoep, Jammie...

Karel, staat er in H'veen niet een etsmachientje, of is dat vorige keer al weggegaan?

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum
Tidak Ada

Golden Member

Hey Mans, kom jij ook? Ik zie je niet op de lijst (gelukkig is er genoeg soep ;) ), of hoor je tegenwoordig bij de staf?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

In Helenaveen staat die grote sproei etsmachine, maar volgens mij staat in Deurne ook nog een kleine schuim etser.

@Tidak: Mans hoort bij de inboedel ;)

[Bericht gewijzigd door Kareltje op vrijdag 13 september 2013 22:55:38 (15%)

Schimanski

Golden Member

Hey Mans, kom jij ook?

Ja, speciaal voor jouw soep. Mijn functie? Staf, inboedel, Karels (b)aardige assistente... Whats in a name... Zonder mij kunnen jullie niet afrekenen ;)

Er is nog zoveel spul, zelfs ik vind nog elke keer nieuwe dingen.

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum
maartenbakker

Golden Member

Ik zal helaas beide data niet van de partij zijn vanwege dubbele boekingen :(

Mocht iemand een reservekop of stiften voor een industrieele Philips-soldeerbout tegenkomen en hem niet zelf willen gebruiken (iets dat niet waarschijnlijk is als je zelf niet zo'n bout hebt) zou die hem dan voor mij aan Karel of Eric willen geven?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Tidak Ada

Golden Member

Maarten, kan je een foto geven? da's makkelijker zoeken.
Ligt die kop in Helenaveen of in Deurne?

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op vrijdag 13 september 2013 23:11:55 (27%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
maartenbakker

Golden Member

Ik heb de bout helaas niet hier liggen, dus een foto wordt lastig :(

de kop is een soort tonvormig element dat schuin op de steel zit, en de punt gaat door het midden van het tonnetje.

Waar hij ligt weet ik niet zeker, maar ik meen dat iemand zei dat hij in Helenaveen zoiets tegen was gekomen. De bout en de slobberboutvariant ervan kreeg ik in mijn herinnering in Deurne pas in de handen gedrukt onder het motto "leuk Philipsding voor je".

Trafo's heb ik inmiddels voldoende, na ons laatste bezoekje aan Heerlen en ik verwacht ook niet dat die echt slijten of stukgaan.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Tidak Ada

Golden Member

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Schimanski

Golden Member

Ik weet wat Maarten zoekt en waarschijnlijk ook waar het ligt (en heb hem ook de andere al in de hand geduwd). Het gaat om Philips PIT soldeerbouten. In H'veen moet nog wat van dat spul liggen, ik zal het opzoeken en apart houden (als Maarten het snel wil hebben kan ik het ook meenemen, kan hij het in L'dam ophalen).

Het gaat om de bout zoals die op de standaard ligt (foto klikbaar).

http://www.eindhoveninbeeld.com/eindhoveninbeeld.php?foto=11533&position=right_bottom

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum
Tidak Ada

Golden Member

Zoiets had ik idd voor ogen...

Tot morgen!

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op vrijdag 13 september 2013 23:54:05 (20%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
chuckie

Honourable Member

Kan morgen ook niet, mijn werk vreet me zo langzamerhand op...:(

Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde

Op 14 september 2013 00:01:20 schreef chuckie:
Kan morgen ook niet, mijn werk vreet me zo langzamerhand op...:(

Een assistent aanschaffen die het werk opvreet ;)
Jammer Tom, je bent daar ook een vast gezicht.

Een heel druk dagje Deurne/Helenaveen achter de rug. Nog even bijkomen van de schrik. Het lijkt wel meer ipv minder te worden. Heb ook alles gekocht wat ik de vorige keer gelaten heb, maar of het helpt... Ik kom nog steeds nieuwe dingen tegen, behalve de bodem.

Bedankt Kareltje, Schimanski, Tidak Ada (catering), Desiree en de andere collegiale CO'er.

Hewlett

Honourable Member

Ja, het was weer een gezellig dagje grasduinen door die gigantische berg met spullen. De soep en de koffie waren lekker, prima catering met dank aan Tidak Ada. Hmm, toch weer een grote lading componenten en printmateriaal gekocht. Geen zorgen, dit keer geen detail opsomming ;-) Mooiste aankoop van de dag was toch wel de klassieke HP500B teller die ik van Tidak Ada over kon nemen, mijn dag was direct goed.

Inderdaad, die loodsen leken niet veel leger dan laatst. Integendeel. Ik weet nu zeker dat Karel een derde geheime loods heeft. :-)

Dank aan de organisatie!

HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.
fred101

Golden Member

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
pa3gws

Golden Member

Zijn er ook zaken zoals een vacuüm pompje te vinden in de loodsen.
Voor bijvoorbeeld het maken van een desoldeer station?

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Onderstaand mijn opbrengst van gisteren, heb me erg vermaakt!
https://dl.dropboxusercontent.com/u/27000920/Circuitsonline/Loodsen%20%28Small%29.jpg

Achteraf natuurlijk toch een aantal dingen vergeten die je nog moest hebben, maar dat hoort erbij denk ik :-p. Het was wel nogal een eind rijden 170km terug, heen langer want de A2 was dicht.

Hierbij wil ik ook nogmaals Karel en Desiree bedanken, ik heb me prima vermaakt!

Enige nadeel is dat ik een USB-RS232 converter had gevonden maar ik die nu niet meer kan vinden :-(

Het was weer een gezellige dag gisteren.

Mijn buit van deze keer:

ontelbaar veel weerstanden,
wat klein grut,

een mega grote scoop, de grote van het beeldscherm is 16,5 x 22,5 cm:
http://www.uploadarchief.net/files/download/telonic%20scope.jpg

2 Molex machines met orignele transport krat, doosje met adapter setjes, orginele handleiding, test raport van Molex en een zakje met test samples van deze apparaten.

http://www.uploadarchief.net/files/download/molex%20mini-mac%204.jpg

http://www.uploadarchief.net/files/download/molex%20mini-mac%202.jpg

Deze machines zijn bedoelt om contacten aan kabels te kunnen zetten/krimpen.
Na wat zoekwerk ben ik erachter gekomen dat deze 2 zeer duur zijn, ongeveer €3500 per stuk :)

EDIT:
en nog een usb naar serieel converter, 2 Philips meetprobes, esd-armbandjes en nog een "onbekend" iets (meer info na testen)

gezocht: nieuw potje " magische rook "

Ben nog benieuwd of die Molex machinetjes compleet genoeg zijn om er contactjes mee te kunnen krimpen. Zo ja, dan heb je leuke dingetjes gevonden!

Haal je nog even de youscope demo door die 'scope' (danwel X-Y monitor) heen?

If you want to succeed, double your failure rate.

@Jochem:
Dat is een mooie verzameling van Multi-tonen,
alleen vinden sommige huisdieren het niet zo fijn om dat aan te horen.

MVG Gerard.;)

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.
guidob

Overleden

Ik heb ook weer meer meegenomen dan van te voren gedacht. Bijvoorbeeld:

  • 5.25 drive
  • veel ic's
  • 2x philips PM8953A IEEE to serial convertor
  • tappen
  • volt en amp meter
  • kleine displaytjes
  • leeg ladekastje, ik kom plaats te kort voor ic's :)
  • gps muis
  • schakelaars, groot en klein.
  • twee coax kabels voor differentiële metingen
  • tin
  • 3x schaalkoord
  • boeken
  • 0.5/0.25% weerstanden voor redelijk vermogen.
  • 2 elektuur printen, nog uitzoeken wat het is. LCD voor 1 ervan.
  • ...

Toch nog iets op m'n verlanglijstje... Ik heb een hele serie philips buizenboeken meegenomen uit de sixties (blauwe serie). Ik mis zo te zien deel vier. Wellicht ligt die nog ergens in Helenaveen. De boeken komen links uit wat kisten, maar helemaal rechts liggen er ook veel.

De organisatie weer bedankt!

maartenbakker

Golden Member

En ik maar denken dat ik vorige keer in Helenaveen wel door alle boeken heen was geweest (voornamelijk nieuwere series, waarvan ik de dubbele netjes in een doos ergens links of linksmidden had achtergelaten). Tenminste ik begrijp dat je die buizenboeken in Helenaveen gevonden hebt?

Ik zal van de week even nagaan of dan toevallig dat ene blauwe boek bij mij is verdwaald...

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 15 september 2013 21:41:28 schreef GerardMonique:
@Jochem:
Dat is een mooie verzameling van Multi-tonen,
alleen vinden sommige huisdieren het niet zo fijn om dat aan te horen.

Het is ook niet nodig om het aan te horen. Als je het linker kanaal van de audio in de X-ingang stopt, en het rechter kanaal in de Y-ingang (maar misschien was het andersom), dan krijg je een prachtige demo op je scope te zien.

If you want to succeed, double your failure rate.

Dit topic is gesloten