Opruiming elektronica'verzameling'

Dit topic is gesloten

Wil ook wel eens zien of er iets tussen staat dat ik kan gebruiken. Noteer mij ook maar.

Met vriendelijke groet, Stynus ||| http://www.elektronicastynus.be ||| http://e-stynus.com ||| --> Automatische trapverlichting <--

Zet mij ook maar op het lijstje. Ik hoop dat ik dan ook nog langs kan komen en een leuke slag kan slaan:-)

meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.

Poeh, het loopt storm met de reacties hier, dus maar een nieuw bericht inplaats van een edit... Het lijkt erop dat die Scientific Atlanta D9411 inderdaad iets met DVB te maken heeft. Ik weet niet zeker of ik er wat mee kan (rest van de apparatuur heb ik nog niet bijelkaar, maar wellicht kan ik hem ook gewoon aan Ziggo of UPC knopen om te zien wat er gebeurt), maar ik zou hem in elk geval niet slopen. Ik zet mezelf dus graag als 2e op de lijst onder guidob voor het geval hij in dat geval besluit een ander kastje te zoeken.

@kareltje: ik mail zo even.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

de philips pm 5678 ? bovenop de d9411 . is een signal generator zo te zien , maar goed leesbaar is het niet..

de scientific atlanta is een tdm receiver , whatever dat is . de vorige eigenaar verzamelde echt alles zeg , van fiets tot antennerotor aan toe . dingen erbij van nog geen 10 jaar oud zelfs..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

de scientific atlanta is een tdm receiver , whatever dat is .

TDM -> Time Division Multiplexing. Er gaat een 2Mb (G703) verbindig in, vervolgens kun je dan de kanalen binnen die 2Mb van 64Kb kiezen.
Duidelijk telecom spul, werd waarschijnlijk icm de grotere bedrijfstelefoon centrales gebruikt. Op IF out staat dan het spraak signaal, ieder kanaal bevat 1 telefoon verbinding. Waarde is in het huidige glas tijdperk niet bijzonder hoog.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
guidob

Overleden

Ik zie hier geen "telecom stekkers", tenminste niet voor TDM spul.
2Mb is transmit en receive apart, zelf vaak genoeg kabels getrokken.

64k muxen heb ik vroeger ook nog aan gewerkt. Die zaten binnenin telecom apparatuur (b.v. HLR) om uit te splitsen naar de signalerings terminals.

zusje: http://www.ebay.com/itm/Scientific-Atlanta-TDM-Receiver-Model-D9410-/1… zie foto's achterkant. Is een:
...Satellite receiver 256 can be a D9410 TDM Receiver from Scientific Atlanta.... http://www.patents.com/us-5566353.html

de philips pm 5678 ? bovenop de d9411 . is een signal generator zo te zien , maar goed leesbaar is het niet..

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/pm5570.jpg
Zo beter?

Karel, die functie generator mag je voor mij reserveren.

Laat maar, Guidob heeft er meer aan:

Der Philips PM 5570 ist ein Video-Signalgenerator für das PAL System mit 625 Zeilen (50 Hz).

Guidob, je hebt gelijk, er zit op de achterkant RF.

[Bericht gewijzigd door Roland van Leusden op zondag 12 augustus 2012 23:59:54 (39%)

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

ah , een pm5570 video test signal generator , de 5 en de 7 had ik wel goed maar de rest was net niet leesbaar.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
fred101

Golden Member

GuidoB, welke 350MHz scoop ? Heb ik wat gemist ? Ik heb al scopen tot 5GHz, maar zo'n hele trage is erg leuk voor meetexperimenten (idd is het de vraag of de storagefunctie nog werkt) Schijnt op zijn snelst 20mS/sec te halen maar op zijn traagst 6 minuten per divisie (maar ik heb even snel gezocht, nog niet uitgebreid)

Ik krijg net mail die de toepassing van GPIB wel eens nuttig kon maken alhoewel ik bang ben dat dit niet de oorzaak is .

[Bericht gewijzigd door fred101 op maandag 13 augustus 2012 00:11:39 (16%)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
guidob

Overleden

Ik heb geen interesse in de philips.

Een maartenbakker moet even aangeven of hij iets met die (denk ik) sat receiver kan doen.

Edit; fred wordt wakker :) http://www.circuitsonline.net/forum/view/message/1248896#1248896 en er is ook nog een textronix 485

Edit2; kareltje wordt nu plat gemailt (maar niet door mij).

Edit3; je bedoelde dus: Voor de anderen, dit is geen gewone scoop

fred101

Golden Member

Oh, een 485, erg leuke en goede scopen. Maar die gun ik een ander. Ik heb al genoeg snel spul

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs

Ik ben blij dat ik er niet bij was... ;-)

Ik ben geneigd om altijd te veel "bruikbare" spullen mee te nemen die uiteindelijk ergens in een kast verdwijnen.

Los daarvan de vraag aan Kareltje:
Is dit een soort "opheffingsuitverkoop" die ook het einde van de onderdelenpakketjes inluidt?

Sine

Moderator

Hmm dat ziet er interessant / gezellig uit ...

Wanneer mogen we langs komen ? :)

Laat maar horen wanneer ik mag langskomen!

Just find out what you like and let it kill you

Op 13 augustus 2012 00:10:37 schreef guidob:
Ik heb geen interesse in de philips.

Een maartenbakker moet even aangeven of hij iets met die (denk ik) sat receiver kan doen.

Ik denk dat ik er nu of in de toekomst wel wat mee kan, hoewel ik weinig documentatie kan vinden. Dankjewel.

@Kareltje: dan reserveer ik die PM5570 en de Scientific Atlanta. Ik zal dat in het beloofde mailtje zetten.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Tek 485? staan er ergens foto's van mijn knutselhoek >:)
Ik was lekker de eerste bezoeker :P

@Franski zie de startpost
Dit is geen opheffingsuitverkoop, maar van de grabbags en boortjes. was niet de huur van de loodsen te betalen.
Alles moet gewoon weg!

@Hadv en sine jullie staan erbij

Wanneer precies de volgende "mini Rosmalen" gehouden word, is nog niet bekend, deze datum moet nog vastgezet worden.
Gezien de enorme belangstelling kan het mogelijk zijn, dat de hele groep opgesplitst word naar 2 Zaterdagen.
Iedereen die zich hier opgegeven hebben krijgt van mij hierover persoonlijk mail.

High met Henk

Special Member

* High met Henk heeft ook gemaild, maar zal wel te laat zijn....

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Zet mij ook maar op de lijst. Deurne is niet echt ver weg, misschien zit er nog wat voor me bij.

Hoi,

Ik zie op sommige foto's desoldeerapparaten staan. Zijn deze er nog? En zoja, welke?

mvg,
Hobbyknutselaar

@Powerflux je staat erbij.

Er "stonden" 2 desoldeer/hotair stations, een Raychem en een Page
De Raychem is verkocht, de Page gereserveerd.

Shiptronic

Overleden

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Ik denk dat het meer ploegen worden.... (American football suit recommended >:) )

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.

Dit topic is gesloten