De programmer werkt weer. Tenminste voor GALs, een 2816 eeprom, 16F84 (naast een paar andere de modernste die geprogrammeerd kan worden..) en een 24C02. Ook een eprom ging goed, maar niet allemaal. Kan zijn dat Vpp niet in alle gevallen goed is, moet ik nog gaan nameten. Ook de timing kan een rol spelen; de pc is te snel voor de programmer en moet worden afgeremd met een delay programma (slowdos).
Uitlezen van een eprom geeft vaak een wisselende checksum. Lijkt me niet dat een eprom maar random wat terug kan geven (?). Valt op dat het lezen met kleine eproms goed gaat en bij grote niet. Neem aan een timing issue. Ook een kwestie van een keer gaan meten hoe ik de delay moet instellen, zodat de timing richting chips goed is.
Ook een optie is dat er iets kapot is aan de programmer met de pinnen die je alleen bij een grotere behuizing gebruikt. Zou toeval zijn, maar zou kunnen. Ik heb helaas geen 40p processor om het uit te proberen.
Ook krijg ik niet alle eproms gewist. Een aantal keren onder "de lamp" en nog steeds niet leeg.
Wat betreft die functiegenerator. Bij velleman voor de jedec file gevraagd, maar die geven ze niet vrij. Wordt opsturen. Dus uitlezen was toch al niet gelukt waarschijnlijk (security bit gezet).
Edit: parallele poort settings van de PC aangepast en hoppa, eproms worden nu ook constant gelezen (van 2716 t/m 27512). Ik kwam er nog achter dat hilo nederland nog bestaat en ze hebben nog wat obsolete pods liggen voor weinig. Denk dat ik de diag pod laat komen, dan ben ik helemaal zeker van een goede werking.
Op naar de volgende patiënt, een desoldeer station waarvan de vacuumpomp niet echt werkt. Waar zou die vandaan komen
Verder nog een scope en een timing analyser zonder beeld. Deze keer maar eens goed gaan kijken ipv een gepaste mep op de bovenkant.