ik heb nu al redelijk wat zoekwerk gedaan en een geschikt schema gevonden voor het type shiftlight dat ik bouwen wil.

het gaat er echter niet om dat het als shift light gaat werken maar als 2 stage ontsteking verbreker waarbij de eerste ingestelde limiet een relais schakelt wat de massa naar de bobine verbreekt. de 2de limiet is dan bedoeld als extra "overrun" bescherming en zal de injectoren plus onderbreken.

ja er zit al een toeren begrenzer op de auto echter wil ik de begrenzer lager zetten om zo te heten simpele launch controll mogelijkheid te kunnen gebruiken en als flamer kit.

de leds zullen nog steeds wel gebruikt worden om aan te geven in welke limmiter hij knalt.

echter nu is er het volgende probleem.

de schakeling is op basis van een 14 pins LM2917 en ik heb dus een 8 pins LM2917. ik ben niet diep genoeg in de fijne electronica om er uit te komen OF ik het uberhaubt kan gebruiken in 8 pin vorm met de schakeling die ik heb.

bij deze de schakeling:

http://i6.photobucket.com/albums/y250/tvdl2000/shiftlight-1.png

Kijk eens naar de volgende afbeelding, dan moet het wel te vinden zijn
http://www.uploadarchief.net/files/download/lm2917.png

(datasheet)

de datasheet had ik al bekeken en ik zie dat de enige pins die overlappen zijn van de 14 pin versie pin 3 en 4 die op pin 3 van de 8 pin versie zitten gecombineerd (intern)zover ik t kan interpreteren denk ik dat dit niet gaat werken met de 8 pins versie.

echter weet ik niet of ik beide ingangen als het ware samen kan gooien voor deze schakeling....

[Bericht gewijzigd door tvdl2000 op (35%)]

ik ben geen expert in dit soort dingen, maar als ik de 8 pins versie moest gebruiken ipv de 14 pins variant zou ik de volgende pinnen combineren:

pin (14 pins ic) | pin (8 pins ic)
              1  |   1
              2  |   2
             3+4 |   3
              5  |   4
              8  |   5
              9  |   6
             10  |   7
           11+12 |   8

pin 6, 7, 13 en 14 zijn niet aangesloten.

Als ik het zo zie in de datasheet, kunnen deze gewoon aan elkaar geknoopt worden. Het enige verschil is dat het laagste ingangsniveau 0 volt is.

"Two options (LM2907-8, LM2917-8) have one input internally grounded so that an input signal must swing above and below ground and exceed the input thresholds to produce an output."

Zou iemand die eventueel wel expert hiermee is het antwoord van flyer2008 willen bevestigen of ontkrachten?

Bij deze bevestig ik het verhaal van Flyer2008:)

Er zit toch wel een belangrijk verschil tussen de 2 versie's.
Er zit in het schema een RC filter (met en terugkoppel lus naar de uitgang) tussen pen 3 en 4 wat je niet kunt gebruiken in de 8 pens versie.
Je moet dan het filter van de chargepomp opnieuw berekenen.

wil iemand mij daar AUB bij helpen? of zegt men van.. doe niet zo moeilijk en haal zo'n 14 pins versie...

ik moet sowieso terug naar de electro zaak (heb nog geen voorraad aan kleine onderdeeltjes enzo aangezien ik beginner ben) want in het onderdelen lijstje was de autheur er van vergeten een condensatortje te zetten... handige harry.... maar wellicht dat hun de 14 pins versie niet hebben zou ik het toch fijn vinden indien iemand me die informatie zou kunnen verstrekken t.a.v. de vorige spreker....

Ik zou voor de 14 pins versie gaan, zeker die terug koppeling is niet even simpel te herzien.

ik dank U voor uw proffesionele(?) mening.