hier het volgende,
aan de dynamo van o.a. een S2000 en ook oudere auto's van honda
zitten 4 stuur draden aan.
1 is een geschakelde +.
1 is een load. (ook wel het controle lampje in het dachboard. of nog anders gezecht, de bekrachtigings stroom voor de rotor)
en dan hebben we er nog 2 over... FR en C.
met C is de uitgansspanning te regelen
en met de FR is het magnetiesch veld te regelen (de sterkte van de uitgangs stroom)
ik wil graag weten wat voor een signaal je op die ingangen moet zetten om hier gebruik van te kunnen maken.
is dat dus spanning, stroom, frequentie, enz, enz ...
ook zou ik de range willen weten.
kan iemand mij hier wat meer over vertellen.
bedankt.

Hu wat een S2000 met externe regelaar :/ anno 1995 worden normaal interne gebruikt en dit gebeurd met een transistor sturing.

Mijn RX-7 van 1980 heeft een externe regelaar en maar 2 draden van de alternator naar de regelaar (NUL aka ster-punt en veld sturing). Mijn 626 diesel model 1987 heeft geen externe regelaar meer en ook maar 2 controle draden (lampje en 12V+).

Wat je ook wilt doen je zult een schema (eerste hit in Google) van je S2000 of andere wagens moeten hebben wat betreft het laad circuit en dan kun je pas verder.

Edit zie pagina 77 van die link dat ik gepost heb, staan 4 klemmen op ja maar dienen voor iets helemaal anders ;) damn ne 4 polige gelijkrichter :o

[Bericht gewijzigd door Damic op (11%)]

Die rommel ken ik ook van een oude honda.'t Zit in een plastic blokje met bruggelijkrichter en condensator.De batt moet de overspanning maar tegenhouden zodat je veelvuldig water moet toevoegen.Dus 2 AC en 2 DC draden = 4.