Hallo,

Al een tijdje wil ik zelf een scootmobiel bouwen en heb hierboor bijna alle onderdelen behalve een motor regelaar.
Ik weet dat er op deze site schema's staan van regelaars.
Maaaar... ben zelf niet echt een held als het gaat om het bouwen van dat soort dingen dus vroeg ik me af of er simpelere alternatieve zijn? het belangrijkste factor is eigenlijk de kosten, het liefst voor zo weinig mogelijk, alvast bedankt

Ik weet niet op het geval op de openbare weg komt, maar het moet wel aan de eisen voldoen. Verder een powerregeling voor zoiets is niet iets wat iemand met weinig kennis tot een goed einde zal brengen. Bijv. je regelt de snelheid , maar bij vaart verminderen ?? ook geregeld??

het is zeker de bedoeling dat het voertuig op de openbare weg komt, en hoewel er erg veel eisen worden gesteld is dat niet het probleem.
Misschien was ik niet helemaal duidelijk wat ik nu mis.
Het is handig en vereist om het voertuig op een variabele snelheid te laten rijden. Dit kan worden gedaan met de schakeling die op de site staat aangezien ik geen elektronica achtergrond heb en niet wil riskeren dat ik verkeerd soldeer en daardoor iets overbelast vroeg ik me af of er andere alternatieve zijn, of dat iemand tijd overheeft en voor een bepaald geld bedrag er 1 zou kunnen maken?

Alleen vooruit of ook achteruit?

Heb hier nog een regelaar liggen die ik destijds voor een elektrische skelter heb gebouwd. 24-36V max 750 W.

Super! liefst ook achteruit maar is niet vereist, de motor die ik heb is 550 W dus dat zou wel moeten kunnen denk ik toch? ik weet niet wat je er voor wilt hebben maar ben heel erg geïnteresseerd! bedankt voor de snelle reacties :-)