hoi allemaal ik wil led achter en knipper lichten maken voor een oldtimer ze moeten in buislampjes komen

nee ik moet echt info over de buislampjes

Als je niet vollediger bent kan niemand je hier helpen, als je er niet meer moeite voor doet gaat niemand je helpen.

Kapjes van de lampjes verwarmen, kapjes er dan af halen en gaatjes in uiteinde maken. Heel klein printplaatje bouwen met smd leds en leddrivertje, dat in het buisje schuiven. Aansluitdraadjes door het gaatje en vastsolderen en dan maar hopen dat het genoeg licht geeft , zijn warmte kwijt kan en niet gaat draaien tijdens het rijden.

Ik zou gewoon een printje mken met goede felle leds, ( niet te fel, er zijn wettelijke eisen) een driver en dat in het achterlicht monteren. Minder origineel, ja, net zo als een led buisampje ook niet orgineel is.

Dit is een electronica forum, niet iedereen is bekend met oldtimers, wel met leds en bij buislampjes denken veel mensen aan radiobuizen of neonlampjes. Je kunt beter een foto ofzo plaatsen van het binnenste van je knipperlicht met buislampje en bv vermelden hoeveel watt ze zijn. Dat was vroeger niet altijd een standaard. De lampjes in mijn richtingaanwijzer zijn waarschijnlijk heel anders dan die van jou (1936 austin) en in mijn series 2a zit een indicatielampje wat al 30 jaar niet meer gemaakt wordt ( twee traps fitting daar heb ik een led in gemaakt)

Ook in oude meetpperatuur bouw ik wel eens leds in andere fittingen. Er zijn overigens 6,3 V lampjes te krijgen wat kleine buisjes met twee aansluitdraadjes zijn. Deze zijn klein genoeg om bv in een buislampje te bouwen. Zeker in de grotere modellen. Daar zou je er zelfs een paar parallel kunn zetten.

Als je nuttige input wordt ga dan ALSJEBLIEFT meer moeite doen voor je topics, elk topic dat je tot nu toe hier opent is 1 regel tekst met "Ik wil dit." of "ik wil dit, heeft iemand een schema". Ik heb nog 0,0 eigen inzet van je gezien. http://www.google.nl is een mooie plek om te beginnen. Hetzelfde als de zoekfunctie op dit forum alsmede de sidebar navigatie --> Artikelen of Schakelingen.