Paul Welther
Automotive engineer - www.easy-tech.nl
Zoals jezelf al aangeeft jouw BMW is OBD1 en alle universeel testers zoals die van Elektuur en ELM testers zijn OBD2 of EOBD. Dat gaat dus niet werken.
Enigste wat werkt is BMW Inpa of Carsoft.
Daar is genoeg van op het web te vinden ook zelfbouw interfaces.
Overigens wordt de pomp geheel door de ecu geregeld dus niet handig om daar aan te gaan sleutelen.
Paul Welther
Automotive engineer - www.easy-tech.nl
Ze hebben ook verloopkabels van OBII naar OBI.
EDIT:
Zie hier.
http://www.diagnoseapparatuur.nl/OBD2-OBD1
[Bericht gewijzigd door Lambiek op (42%)]
Franssel
Verder geniet ik van mijn f9638 geluid in mijn werkplaats en huiskamer
Op 26 mei 2011 14:01:43 schreef Paul Welther:
ELM testers werken niet omdat die OBD2 en/of EOBD zijn en de TS een OBD1 auto heeft.
Paul Welther Gepost donderdag 26 mei 2011 14:01:43 |
ELM testers werken niet omdat die OBD2 en/of EOBD zijn en de TS een OBD1 auto heeft
Jullie hebben er verstand van zie ik van OBD2 en ik zie dat OBD1 uit diverse verschillende aansluitingen bestaan
mijn auto heeft een OBD2 aansluiting maar als ik de pinbezetting zie klopt die niet met het OBD2 protocol iso9141-2
of is iso 14230-4 met een andere bezetting
ik zie dat de ELM5 een multiprotocol uitvoering is
(mistub lancer 1995 met OBD2 conn)
Op 26 mei 2011 21:57:19 schreef Franssel:
[...]Paul Welther Gepost donderdag 26 mei 2011 14:01:43 |
ELM testers werken niet omdat die OBD2 en/of EOBD zijn en de TS een OBD1 auto heeftJullie hebben er verstand van zie ik van OBD2 en ik zie dat OBD1 uit diverse verschillende aansluitingen bestaan
mijn auto heeft een OBD2 aansluiting maar als ik de pinbezetting zie klopt die niet met het OBD2 protocol iso9141-2
of is iso 14230-4 met een andere bezetting
ik zie dat de ELM5 een multiprotocol uitvoering is
(mistub lancer 1995 met OBD2 conn)
Jouw mitsubishi heeft nog een eigen iso achtig systeem Deze kun je handmatig uitlezen met doormiddel met een draadbrug en knipperkode,s .
Op 26 mei 2011 17:09:26 schreef Lambiek:
Ze hebben ook verloopkabels van OBII naar OBI.EDIT:
Lambiek deze kabel,s zijn niks waard met de eobd tester,s.
Hiervoor moet je een eobd tester hebben gecombineerd met een obd1 tester en natuurlijk de bijbehorende software.
[Bericht gewijzigd door daandc op (20%)]