Hallo Allemaal,

ik heb onlangs een nieuwe radio gekocht voor mijn volvo 740, de pioneer DEH-2300UB. nu is het probleem ontstaan dat mijn accu steeds leeg is door een lekstroom veroorzaakt door deze radio. echter met het contact uit en de radio uit is die stroom maar 40 mA. dit is niet heel erg veel maar ter vergelijking, mijn DEH-4000UB uit mijn kadett verbruikt dan maar 10 mA. ik heb al erg veel gezocht op het net naar deze specs maar blijkbaar zijn ze niet relevant genoeg om te noemen.

kan iemand mij hier verder mee helpen? als dit vebruik van 40 mA normaal is dan is mijn accu niet zo best meer en anders moet ik terug naar de halfords met de radio.

het gaat om het verbruik om de radiozenders te onthouden

40mA dat is 6,7 amp in 7 dagen tijd . dat mag een accu van ? 60ah toch niet leegtrekken . hoelang duurt het eer je accu leeg is ?

heb dit een tijdje terug ook gehad met een kennis , die steeds een lege accu had als de auto een paar dagen stil had gestaan . dit bleek hoge zelfontlading te zijn en de accu was dus gaar. dat kan al binnen 2,5 jaar gebeuren , zeker met korte afstanden rijden .

de accu is 55 Ah, maar dat maakt voor dit verhaal niet zo veel uit. eerlijk is eerlijk, ik rijd er veel korte stukken mee. volgende week ga ik met die auto naar leipzig dus dan kan de accu stevig opgeladen worden.

ik heb geen idee hoe lang deze accu er al inzit maar het is heel goed mogelijk dat deze slecht is. hij heeft een week stilgestaan toen de problemen begonnen.

dat word dus even sparen voor een nieuwe accu ben ik bang

je hebt een volvo 740 dus het zal de eerste accu niet meer zijn . maar er zit vaak op de accu een sticker met rondjes waar de monteur de datum uit kan halen , wordt ook vaak niet gedaan maar je kunt geluk hebben.

kijk ook eens of er miss water in de accu bijmoet , soms is er 1 cel gewoon droog . helaas is dat al een teken dat het niet goed is .

als je de auto start dan gooit de startmotor de auto aan , aan hoe dit gebeurt kun je al horen of de accu lui is . het kan dan nog wel een hele tijd duren eer de motor niet meer start, maar komen gaat het.

met een dmm op de accu meten en kijken wat er gebeurt als de auto gestart wordt ,normaliter moet de klemspanning dan boven de 8v blijven , minder als dat is zeer slecht bij 30 graden :)