Schakelen van een voedings spanning binnen een circuit

Ik had een probleem met een component in mijn schema. Deze neemt dus ongeveer max 150mA op.

Dit onderdeel kan door AT commands wel eens vastlopen en is niet altijd stabiel.

Nu is de enigste manier van resetten de voeding ervan koppelen naar de ground. Dit wil ik dus laten doen door een uC maar weet niet precies hoe.

Als eerste moet de positieve spanning uitgeschakeld worden en dan moet hij geschakeld worden naar de ground. Dit is te realiseren met een doodgewone relais. Maar voor zo'n circuit lijkt me dat niet mooi.

0-AVR
         |
3,3v     |
+ >----0  0-----|--------|
         /      | Device |
- >----0--------|________|

Zou ik dit eventueel met een soort transistor schakeling kunnen bewerkstelligen? Heb er dan wel twee nodig denk ik.
Of is er een beter idee voor dit? Het moet wel aan te sturen zijn via een uC die ook op 3.3V draait.

Of denk ik te moeilijk :) haha.

Groetjes.

p.s. weet niet of deze post nou in digitaal moet of algemeen.

Logic level mosfet in de minleiding opnemen?
De gate van de mosfet met een pulldown naar GND, en diezelfde gate via een 10R weerstandje naar je controller?

Arco

Special Member

Ik heb nog niet vaak modems gezien die vastlopen door AT commando's. (Of je moet er iets heel vreemds naar toe sturen)
Meestal hebben modem modules ook wel een reset pin...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com