Knipperend touchscreen wanneer dimstand autoverlichting word ingeschakeld.

Ik heb een 2 din media-player in de auto en als ik de illuminatie aansluiting voor de dim stand van de auto verlichting aansluit gaat het touch screen knipperen als de verlichting word ingeschakeld. Ik heb al een diode in serie op genomen maar dat gaf geen resultaat.
Deze aansluiting komt van een dimmer in de auto die de interne verlichting kan dimmen. Mijn vorige radio had er alleen last van als ik de dimmer in de laagste stand zette maar de media-player blijft het doen in elke stand.
Heeft iemand een idee om dit te verhelpen?

Het lijkt er op dat de illuminatie (verlichting) geen continu spanning is, maar met bijv PWM gedimd wordt door de dashboardverlichtingsregelaar van je auto.

Een backlight-inverter (die de achtergrondverlichting van je display verzorgt) kan niet tegen een dergelijk signaal.
In dit geval zou ik de backlight aansluiten op de 12V-leiding die door de contactschakelaar geschakeld wordt.

Lijkt me dat je ergens een verkeerde kabel hebt genomen en dus met een stuur signaal zit en niet met het schakel signaal.

edit: zin was verkeerd

[Bericht gewijzigd door Damic op (11%)]

De illuminatie aansluiting op een 12Volt aansluiting aansluiten die niet van de dashbaordverlichtingsregelaar af komt?

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (69%)]

Er kunnen 3 voedingen naar een autoradio lopen:

1. B+ (continu 12V, ook bij uitgeschakeld contact). Wordt o.a. gebruikt om de zenders en instellingen te onthouden.
  2. Contact. 12V die alleen aanwezig is bij ingeschakeld contact (accessoire-stand). Wordt gebruikt om de radio in- en uit te schakelen met het contactslot.
  3. Dashboardverlichting. In jouw geval een PWM-gedimde voeding, waar gloeilampjes en LEDs geen moeite mee hebben, maar backlightinverters wel...

Ik bedoel dus, om de verlichtingsingang van je speler niet aan te sluiten op (3), maar op (2). (3) wordt dan niet gebruikt.

Wat ie ook kan doen is een relais ofzo tussen zetten zodoende dat ie geen last heeft van het pwm signaal.

Zoiets bvb:http://img192.imageshack.us/img192/2279/illradiorelais.jpg

Kan zijn dat het relais niet aantrekt bij lage dimmerstand, maar het zou ook zomaar goed kunnen werken.

<Je kunt het ook met een transistor tussen doen he :D

x

[Bericht gewijzigd door Sonytech op (100%)]

Bedankt voor jullie meedenken.
De media-player zit idd aangesloten zoals Fox 2 al aangaf in zijn 1,2,3 puntenlijst.

Ik wil de media-player niet standby houden door de ACC voeding aan de vaste voeding te leggen omdat dan de toetsen aan de onderkant verlicht blijven. Dit is mooi om de dieven te lokken.

Ik denk dat ik voor Sonytech z`n methode ga door van af de verlichtingsschakelaar een draadje naar de illuminatie aansluiting te brengen.
Ik rijd toch overdag zonder licht aan

Je dag rij lichten worden normaal apart gestuurd dus deze geven ook geen 12V op je ill. draadje.

Bij een volvo niet, ik kan mijn lichten nieteens uit zetten :(

maar even een draadje trekken naar de verlichting kan alleen bij "oude" auto's, de meeste licht schakelaarst zijn tegen woordig CAN, en daar kan je niet veel mee :), dan word het een draad trekken van de lamp (als deze nog geen CAN heeft), kijk uit met HID lampen !!!

merk type bouwjaar ?

Ja dat ook weeral, CAN bus, je CAN er niets mee :D

Hmmm, het is een Octavia uit 2002 zonder dagrijdlichten continu aan.

Kan je niet draadje 3 van je media-player aansluiten op draadje 2? En dan de draad waar 3 eerst aan zat los laten?

Dan werkt het toch zoals de bedoeling is?

Is het mogelijk om een de PWM plus met een elco en een diode "gelijk te richten", zodat het display toch de volle mep krijgt ?

De oplossing was nog dichterbij als ik gehoopt had. Het handschoenenvak met verlichting bood de uitkomst. Het lampje krijgt spanning nadat de verlichting aangeschakeld word. Even aftappen met een pers-amp en nu werkt het. Iedereen bedankt voor de medewerking.