bosch vaatwasser sgi43a45 maakt tikkend geluid en valt uit

Mijn Vaatwasser valt telkens middenin het programma uit en dan begint er een tikkend geluid. Hij valt gewoon....dood....stil, maar het geluid komt van iets met stroom, dus dat is er nog wel.
Ik heb op youtube een filmpje gezet van dit gedoe

http://www.youtube.com/watch?v=7Z2nBODfgjs

Wie kan mij wijzer maken? Alvast dank!

groetjes Annelien

alles lijkt wel mee te knipperen met het lopen van een motor . hoe ver komt de machine nog als hij net aan is gezet ? dus eerst afpompen , dan water pakken en tijdens het water pakken gaat de hoofdmotor lopen , komt de machine nog zover ? het lijkt een reactie op de pomp die loopt , iig een probleem met de computer die onder de drukknoppen zit.

De machine heeft een eigen leven...soms stopt ie meteen na het aanzetten, dan weer maakt ie het hele programma af en nu stopt ie telkens na 3 a 4 minuten....heel vervelend

klinkt als een gare computer... als je het front eraf haalt ( de schroeven boven in de rand en 2 aan de zijkanten bovenaan ) dan kun je bij de computer . als deze ontplofte onderdelen heeft ( zwarte onderdelen met een stuk eruit ) dan is de processor door de klap ook stuk gegaan en zal je een hele nieuwe stuurprint moeten zoeken of een andere vaatwasser op mp .

dit effect heb ik ook gezien met een bauknecht die een defecte aan/uitknop had , dus in de stroomtoevoer kan het ook nog zitten ...

hmmm toch een monteur erbij halen??

kun je doen als je er een in de kenissen lijst hebt staan , anders heb je de voorrijdkosten erbij , vergelijk het eens met de leeftijd van de machine ...... en een nieuwe computer zit vlot aan een 180 euro , maar eerder meer gok ik zo.....

Het is idd bijna niet meer te betalen als een technieker moet langs komen. Het lijkt hier een spanningsval op de print, die kan komen door een fiche die aan het bakken is. Ik ben benieuwd wat het toestel zou doen met ontkoppelde verwarmingsweerstand of zijn relais.
Gooi dat open, maak foto's, haal multimeter in huis en dit topic gaat vast veel verder.

@Jerome,

Is dit niet iets te ingewikkeld misschien? Een monteur erbij halen lijkt mij het verstandigste!

gr. Mark

Op 25 juni 2011 00:00:07 schreef testman:
kun je doen als je er een in de kenissen lijst hebt staan , anders heb je de voorrijdkosten erbij , vergelijk het eens met de leeftijd van de machine ...... en een nieuwe computer zit vlot aan een 180 euro , maar eerder meer gok ik zo.....

400, in mijn geval met een losgebrand relais in een Bosch (Siemens aan de binnenkant). (Stroom naar verwarmingselement gaat door een via...)

Zelf gaan schroeven (of er een "technisch iemand" bij halen) kan dus lonen. Een nieuwe machine kan altijd nog.

Bosch = Siemens = Neff... Erger is dat ook in AEG die Siemens-programmatoren zitten en dat de relais daar ook uitbranden. Maar dat lijkt hier niet echt de fout te zijn.

Ik vermoed ook een defecte computer, in dat geval heeft het niet veel zin een technicus te laten komen - tenzij je lokaal iemand vindt met een stock goedkope afbraakonderdelen.